Gå til innhold

Prosjekt 316 by Die Aller Vaerste...


Polardego
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dagens oppdatering.

De grønne rutene er montert bortsett fra frontruta som jeg skal ha ny.

Bilde_129.jpg

Det var ikke vipperuter på denne bilen før og da jeg demonterte de som satt på delebilen var jeg veldig spent på om det var klargjort for disse...

Og ved å fjerne noen metallklips og flyttet over noen spesielle skruer som sto i noen braketter på b-stolpen samt at trekket over b-stolpen innvending var anderledes...

Er meget imponert over at det allerede var klart... Bravo BMW ! ! !

Bilde_133.jpg

Et annet problem var at tidligere eier av en eller annen grunn hadde fjernet braketten til stolene... :shock:

Bilde_127.jpg

Så jeg fikk hjelp av min venn Andrew med å flytte de over for delebilen... :)

Bilde_128.jpg

Nå er skjermene, grillen og de hvite blinklysa montert og det begynner å ligne en bil...

Bilde_130.jpg

Jeg vant også endel auksjoner på ebay, blant annet to Recaro stoler til E21 og nytt gulvtepper pluss noen gadget's ble det også...

Rene julaften altså...

Siste bilde...

Bilde_132.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul prosjekt du har. Som du sier så kan det meste til bmw skaffes nytt . Det gjør ting litt lettere når man skal restaurere eller ha en litt lettere uppussing bilen . Jeg syns hvertfall sånt er digg . Ikke like lett på gammal audi eller vag tenker jeg he he .

Pluss i boka for bmw.

Tror denna blir meget kul når den er ferdig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul prosjekt du har. Som du sier så kan det meste til bmw skaffes nytt . Det gjør ting litt lettere når man skal restaurere eller ha en litt lettere uppussing bilen . Jeg syns hvertfall sånt er digg . Ikke like lett på gammal audi eller vag tenker jeg he he .

Pluss i boka for bmw.

Tror denna blir meget kul når den er ferdig .

Er stort sett ikke noe problem å få tak i deler til VAG heller, men man får ikke en dritt hos Møller for å si det sånn...

Der er BMW-importøren/fabrikken bedre.

Men ettermarkedet for org.deler til VAG er ganske stort fra andre aktører da heldigvis... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye gjort idag, putta batteri i bilen og etter noen forsøk så startet bilen. Litt høy tomgang, men ellers greit.

Har samlet litt betar også, Muska hadde reflexbakplate til meg og så var det farlige ebay da...

Orginale e21 Recaro...

e938_1.jpg

Disse skal selvfølgelig trekkes opp..

Gulvmatter og nytt teppe i bagasjerommet...

ace3_1.jpg

Så en liten detalj, sentermerke i rattet fra BMW M1. Noen som vet om dette finnes til bakluken også?

ddfc_1.jpg

Og grunnen til at jeg spør litt om motor her er at jeg vurderer denne motoren her i bilen...

d744_1.jpg

Fortsettelse i morgen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318is motorene er iallefall m42. De ble jo levert til e30, men på det tidspunkt var vel e30 316 og 318 gått over til M40 motorne, så vet ikke om motorfestene i karosseriet er annerledes fra biler med M10 og de med M40. Er vel skille i 1988.

Hvis festene i karosseriet er likt, så vil jo en M42 passe i en f.eks 1984 e30 som org hadde M10. I teorien vil den vel da passe i en e21 også.

Noe mer info om den hartge motoren da? Såg grom ut :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det skjedd endel...

Først så vant jeg budrunden på Hartge motoren, så nå har man et potensielt bra utgangspunkt.

Gutta fra Hurtigruta Carglass i Ski var innom å satt inn den nye frontruta idag...

Bilde_134.jpg

Bilde_135.jpg

Bilde_136.jpg

Så fikk jeg sandblåst panserfestene og har her lagt på grunning...

Bilde_137.jpg

Var også en tur innom Muska og fikk med meg blant annet et speedometer med turteller...

Bilde_138.jpg

Begge forgasserne var kast (Pierburg-dritt, ja kjenner dem fra Golf også) så om noen har en weber 32/36 liggende som er i orden gi beskjed...

Bilde_139.jpg

Den fikk seg også en luftetur ut i Sola...

Bilde_140.jpg

Flytta kun turtelleren over til de orginale instrumentbordet og kobla det til, samt bytta alle instrumentlysene... Se det virker...

Bilde_142.jpg

Nylakka panserlåser satt på plass, men er ikke helt fornøyd så det ender med at jeg kjøper nye.

Bilde_143.jpg

Så langt så vel, blir bestilt nye dørhåndtak fra BMW E12 som er de samme som er å E21 bortsett fra at de er i krom... :wink:

Dagens siste bilde...

Bilde_144.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...