PIIIPower Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Men blir forvirra av salgannonsene Hva er standard utstyr? Airbag foran og på sidene, antispinn osv er sikkert ok, men har alle antiskrens? er det andre ting jeg må passe på? vil ha en "greit" spesifisert skyss hvis jeg hopper på en slik. Hva må jeg passe på er byttet hvis jeg ser på en 97-98 modell 728? Og til sist; er det mye jobb å bygge om til manuel? Greit med 7 serie, men jeg VIL ha kontroll over monentet selv Neida, er ikke helt dust, men har brent meg på toppserien i premium biler før..
Betakaroten Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Generelt for ombygging fra automat til manuell er vel ny kasse, nytt ledningsnett, nytt instrumentpanel (dette er ikke en nødvendighet, men det er greit å slippe å få feilmelding i display på at automatkassa ikke er der), nytt pedalsett og så er det noe kødd mellom motor og girkasse som må fikses, clutch etc. Men en 7 serie er jo en bil en man cruiser rundt på motorveien med, ikke en lett "banebil" som flyr rundt knappe svinger i hundre og helvette. Da ser jeg ikke noen grunn til å ha manuell. Eneste grunnen til å gjøre det må være at man skal hærje med den og da bør man heller kjøpe en 3 serie De hestene som er under pansret på en 7 serie er der for å få direktøren fort frem på autobanen. God Jul!
Gunnar Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Manuell gir i en 7er virker helt meningsløst for meg. Det er en cruisebil som flyter over dumpene, og som man bare skal "sitte på i" og nyte turen i. Antispinn (ASC+Traction) står på utstyrslista på min, men ville trodd det var noe alle ble levert med. Airbager på sidene er heller ikke standard før mot slutten av E38-perioden.
Hakon Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Hvorfor er manuell meningsløst? Noen foretrekker å kjøre stor bil med manuell gir, og det må man respektere. husk at E32 ble levert med manuell. Var det slik at E38 bare kunne leveres med automat?
jarli Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Hvorfor er manuell meningsløst? Noen foretrekker å kjøre stor bil med manuell gir, og det må man respektere. husk at E32 ble levert med manuell. Var det slik at E38 bare kunne leveres med automat? E38 ble levert med manuellgir, men automat er mest vanlig, og passer best til bilen (synes jeg) Jeg liker best manuell girkasse på de fleste, MEN jeg har en e39 med manuell nå, og den fungerer VELDIG dårlig med manuell...Det føles ut som om motoren er laget for automatgir, jeg river meg i håret av den dårlige motorresponsen/treg og ALT for tilgivelig clutch
Gjest Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Du kan jo få prøve min e39 med manuellgir å se om du syns den er treg:)
PIIIPower Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Skrevet Desember 25, 2007 ikke heng dere opp i giret, er liksom min greie vi må komme videre; hva bør være med av utstyr?
Hakon Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Metallic lakk, skinnseter og soltak bør en E38 ha. Xenonlys kan også være ok. Utstyrsnivået på E38 er generelt sett relativt høyt, så du vil nok få det utstyret du ønsker deg. Tenk mer på å finne deg en bil som er i god stand enn å fundere over utstyr.
jarli Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Du kan jo få prøve min e39 med manuellgir å se om du syns den er treg:) Hehe Det kunne jeg tenkt meg, men det er synd at du bor så langt unna.. Den er nok ikke treg men jeg har lignende motor i 7eren min, og det er ikke særlig respons i den heller.. Men det er greie motorer alikevel.. Tilbake til valg av e38: Det å skifte girkasse synes jeg høres useriøst ut.. Men les dette, dersom du vurderer e38: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/
Beinlausen Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Du kan jo importere E38 frå tyskland med manuellgir, der ble 740i Sport levert =)
maxis Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Jeg kjører 740 med manuell kasse,fungerer utmerket det. Er jo hver sin smak på disse kassene,men jeg mener at handicapkasse er noe dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå