kazynor Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Har merket i det siste at motoren begynner å fuske temmelig ved pådrag på lavt turtall, og mens den står på tomgang. men dette er kun når motoren er varm. noen so har noen ideer om hva jeg bør sjekke? i historikken til bilen ser jeg at det er byttet endel Coiler, så frykter jo at det er noe med de da. får når du trår ned gassen, føles det nesten som om det tenner helt feil, og motoren står og "stanger" og napper og rykker før den kommer seg etter litt. er en M50B20 motor
Hyggmaister Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Hmmm....Alle slanger hele og pene? Regner med du har sjekket dette?
kazynor Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Skrevet Desember 25, 2007 hehe nei har ikke det du noe du vil frem til?
Hyggmaister Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Ja! Hehe Sjekk innsugslanger/belger ol for sprekker etc...Dette vil gjøre at den går som beskrevet, og til slutt vil den ikke gå i det hele tatt uten at du bruker gasspedalen..Hvilket vil si at den dauer i hvert kryss om du ikke gasser!! (ganske slitsomt å kjøre med ) Prøv det i det minste Kan jo håpe på det også, da det vil være en billig løsning Ellers blir vel ofte lambda nevnt i slike situasjoner? En enkel diagnosetest vil nok gi deg svaret om du ikke finner det selv
Steffan C Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Kam eller veivsensor som er defekt! Få tatt en diagnose .
kazynor Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 huff og huff dette høres dyrt ut
Ralph Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 jeg har noe lignende med min.. Men på min fusker den bare litt når den er kald og er ofte helt jævlig over 4000 rpm når den er varm.. LITT ugjevn tomgang er det også men det er veldig lite. Ser det om man sitter å følger nøye med på målern og kjenner det rister Er veldig opp og ned.. om jeg bruker bilen mye i løpet av en dag går den reint over 4000 rpm. Har tatt diagnose og fant ingenting.
jcberg Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Hadde samme på bilen min (2 ganger), den ene gangen hadde en vakuumslange røket, den andre gangen var en tennplugg dårlig. Gåen vakuumslange finner du fort, bare spray på alle slangene i motorrommet med startgass og hør om motoren reagerer. Ikke dyrt å bytte. Du bør se om pluggene ser bra ut og, jeg hadde sprekk i porselenet på ene pluggen min en gang og da gikk bilen utrolig dårlig. Å ligge i 50 i slak oppoverbakke i 3dje gir var sjangeløst, bilen bare hoppa og rista.. Dette kan du forresten høre også, høres ut som en knitrelyd (pluggen slår over, kortslutning). Sjekk også pluggledninger, fordelerlokk, rotor..
Hyggmaister Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Plugger: billig Slanger: billig Et par sensorer: Vil tro at også er rimelig billig Slapp av Ta den til et verksted når de åpner i eller etter romjula og ta en diagnose, så kan du selv avgjøre om du gir verkstedet et par lapper for 1-2 timers arbeid, eller om du velger å gjøre det selv hjemme. Ralph: Hadde du hatt m40-motor hadde jeg satt alle penga mine på gåen kamaksel. Ser at du har m50, og da setter jeg bare halvparten av dem på det
Kai-P. Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Kam eller veivsensor som er defekt! Få tatt en diagnose . Å, jasså? Veivsensor nevnte du aldri for meg?
kazynor Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 hvor lang tid og hvor mye cash koster det vaneligvis å ta en diagnose da? har en kompis på Bavaria verksted, så noe får vi nok til
Kai-P. Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Jeg tok en diagnosetest i våres, selve testen kostet 230 kr pluss arbeid, mener jeg og huske.
kazynor Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 ok. tenker jeg gir meg i kast med å bytte pluggene først, så får vi se åssen det går. Må nevne at når den fusker, slår det inn på anlegget i bilen, men om det er bare pgå en litt dårlig kontakt og vibrasjoner er jo mulig, men tvilsomt.
Steffan C Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Kam eller veivsensor som er defekt! Få tatt en diagnose . Å, jasså? Veivsensor nevnte du aldri for meg? Glemte jeg det?(ikke bare det jeg glemte ). Trodde du allerede hadde skifta den . Go jul Kai, og sorry for O.T kazynor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå