Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder plugger så har jeg gode erfaringer med NGK, bare et tips. Hvis du finner på å bruke sånne, så skal du ha de med artikkelnummer BKR6EK. Sorry for O.T fra min side også. :)

Skrevet

hehe dere er tilgitt, bare jeg får lov til å kødde med postene deres en gang :)

hadde bilen inne på jobben i dag, og tok ut tennpluggene bare for å skjekke, for det føles som om de slår over ja. hører det kniter i høytalerne i bilen hehe.

men da jeg fikk av coilene, og myste ned på pluggene,(første gang jeg gjør dette på en bmw motor btw :) ), så jeg at det var olje både rundt og på enkelte av dem. dette stussa jeg da litt på.

dere ser det lett på bildene her:

DSC00010.jpg

DSC00008.jpg

etterpå, da jeg tokk ut den første pluggen så jeg at den var veldig svidd nederst...kanskje dette er noe som spiller inn? skal uansett bytte i morra da :) smeller i noen billige biltema plugger, bare for å teste.

DSC00011.jpg

DSC00012.jpg

men den olja...hvor pokker kommer den fra? er vel en pakning mellom toppdeksel og toppen, som lekker litt? kan denne lekasjen gi overslag?

Skrevet

Det der var ikke store skvetten med olje, så det er jeg ganske sikker på at ikke er ditt problem. Har forøvrig ca samme mengde olje rundt noen av mine plugger :P .

Ja, det er pakning på toppdekselet som må skiftes når man har olje der.

Skrevet

Om de påstår at Bankesensoren er den som kødder det til så burde de klare å bevise det ved og ta en diagnose. Man tar ikke ting forgitt, selvom det er ett BMW verksted som sier det. Påvis det ved diagnose.

Skrevet

Ville absolutt ha sjekket coilene. Hadde eksakt samme symptomer på bilen min for litt siden, og det viste seg at en av coilene var defekte. Dro på et verksted for å ta den coiltesten, da jeg ikke har peiling på feilsøking av coiler selv. Det trenger forøvrig ikke å bli spesielt dyrt. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...