Wild Skrevet Desember 25, 2007 Share Skrevet Desember 25, 2007 Hei, jeg har sett veldig mye på Bmw 520/525i e34.. Jeg syntes de er veldig tøffe! Men dette blir førstebilen min, så jeg lurer på om det pleier å være mye problemer med disse bilene? ( Siden jeg ikke vil skru så mye på min førstebil.. ) Hvordan er deletilgang? Drikker denne bensin? Slik som denne : http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 932#bilder Beklager hvis det er feil plass å poste denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Desember 25, 2007 Share Skrevet Desember 25, 2007 Hei! Kjøper du en e34 bør du ha verktøyet klart. Alltid et eller annet som må fikses. Selvfølgelig finnes det unntak der du gjør et bra kjøp, som du slipper å skru på. Typisk skruing på disse bilene er forstillingsdeler og bremser. Støtdempere og fjærer. Traversforinger bak er og et kjent "problem" som må byttes. Hør godt etter ulyder og dunkelyder i forstilling. Vil uansett være noe å skru på eldre biler. Men går du den etter sømmene og skjekker den nøye kan du være heldig og gjøre et godt kjøp. Let etter de som nylig er eu-godkjent. Håper ikke jeg skremte deg, men gikk i denne fella selv. Bare måtte ha bilen. Men nå har jeg skrudd en del, og lært mye underveis. Og nå er bil så god som gull Veldig solide og gode biler generelt med mye kjøreglede! God plass er det og. Bruker ikke veldig mye bensin. Utvalg av deler er og bra til disse bilene. Ellers finnes det en nettside ute som forteller deg om hva som bør skjekkes på bilen. men har ikke linken akkurat nå. Sikkert noen andre her på forumet som har den Lykke til med kjøpet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 25, 2007 Share Skrevet Desember 25, 2007 Velkommen til bimmers! Så jo ut som en flott bil da 24ventilert motor (kode m50) er å foretrekke foran 12ventilert (den eldre typen) med tanke på effekt/forbruk. Forøvrig er 5-serie ikke en like sprek bil som 3-serien (tyngre og større), men de er jo som sagt større Dermed er den heller ikke like sportslig, men har nok større komfort, og er i tillegg billigere! Dette er nok ene og alene fordi 3-serien er mest populær, og dermed er 3serien overpriset, i forhold til 5-serien som er billigere. Skulle ønske jeg visste dette når jeg handlet BMW Standard feil osv: Se etter det vanlige? Har ikke veldig erfaring med disse bilene, hehe. Men EN ting kan jeg si det: Kjøp deg ikke en rekkefirer med m40-motoren! (om du skal ha 2liter og oppover trenger du jo ikke bekymre deg for det )m40-motorer har en feilkonstruert topp som gjør at kamakslingen får dobbelt trykk av det den skal ha og dermed slites ut. I tillegg tettes oljerørene i toppen, og den har registerreim/kamreim som må byttes hver 40k. + 6er er mye gøyere, og har en rååå lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 25, 2007 Share Skrevet Desember 25, 2007 Benger kom meg i forveien! hehe... Men som nevnt fra ham: På eldre biler blir det alltid noe skruing, spesielt om en er "prippen" selv. Dette gjelder nok japser som tyskere, bremser ol må skiftes. En fordel med BMW er jo et godt deletilbud! Og så lærer en å skru etter hvert, spesielt om en har noen å hjelpe seg bittelitt Kom på en ting jeg kunne skyte inn: I tillegg til å være billige, vil du også få bedre forsikring på en 5-serie enn en 3-serie. Hvorfor? 3serie er populær ungdomsbil og dermed høyt på ulykkesstatistikker. 5-serie derimot, er flott, har komfort, er billig og er billig å forsikre! Hva mer ber vi om? Lykke til med bilkjøpet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wild Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2007 Takk for flotte svar her Jeg har sett på 3 serien også, men den føler jeg blir litt liten, siden jeg er nokså lang så derfor er det 5 serien som gjelder.. Som Hyggmaister nevnte er jeg på jakt etter en 24 Ventilert! Skruing er jeg jo klar for, men vil likosm ikke begynne å skru på så vansklige og avanserte ting i starten hvis dere skjønner Så nylig EU-godkjente biler er en fordel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 25, 2007 Share Skrevet Desember 25, 2007 Såklart blir EU-godkjente biler en kjempefordel! Slipper jo først og fremst å tenke på dette på 2 år! I tillegg skal det ikke være verken 1er eller 2er feil på den, om den har blitt ordentlig godkjent (ingen "kompis-godkjenning") Er jo også en mulighet å få en tilstandsrapport på bilen før du handler, koster en tusenlapp eller noe, men kan jo spare deg for mange Kan gjøres på et verksted. EDIT: Med tanke på høyde i 3-serie ville jeg ikke tro det var det største problemet, med mindre du har prøvesittet? Er vel egentlig ganske lave bak, men tror det er greit fra førersete Er ikke mer enn 1.80 selv, så har ikke tenkt så mye over det Men selv om en BMW gjerne er lav, så sitter du også unormalt lavt i dem i forhold til mange andre biler (far min bruker å si at han ikke setter seg inn i sin e46, han må kle den på seg ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Desember 26, 2007 Share Skrevet Desember 26, 2007 Hei. Sjekk rust ved tanklokk, i dører og kanaler. Under bilen ca der Innfestninga til gasspedalen er pleier dem å ruste. Foring og dempere er vell nevnt. Tidligere eiere har vært nøye på oljeskift er å nøye. Oljelekasje mellom blokk og bunnpanne, girkasse og bakaksling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wild Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2007 Okey, takk for tipsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wild Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2008 Er det dyre deler til disse bilene? Var en som sa at bare eksosannlegget kosta 6000 ( vet ikke om dette var hele eller bare yttre delen! ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Jeg syns at E34 er en av de kuleste BMW'ene som er produsert;) Elsker lyden av 6'ern Men vær obs! Modeller som er eldre enn 90-mod (uansett E type) har en REGISTERREIM av gummi som ryker etter 70000km. Men av de som er nyere enn 90-mod har kjede istede;) så de er bra biler:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Januar 25, 2008 Share Skrevet Januar 25, 2008 handla meg også e34 som førstebil.. Kjekk bil å kjøre, mye komfort.. nå har jeg en M50B20 i min, og det er en sinnsyk forskjell fra en kompis som har M20B20.. Reaksjon, effekt og alt.. Men igjen, det er jo gamle biler så litt skruing blir det vel.. Vannpumpa var det første som røyk på min. Ellers er det bare traversforinger som har blitt byttet nå, også røyk toppakninga mi.. Men det har vel kanskje noe med at den ikke helt likte overgangen fra han forrige eiern til meg. Han var lett på gassen, mens jeg gjerne tar turtallsperra i en sving Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 25, 2008 Share Skrevet Januar 25, 2008 Jeg syns at E34 er en av de kuleste BMW'ene som er produsert;) Elsker lyden av 6'ern Men vær obs! Modeller som er eldre enn 90-mod (uansett E type) har en REGISTERREIM av gummi som ryker etter 70000km. Men av de som er nyere enn 90-mod har kjede istede;) så de er bra biler:D Eh. Hva? M20 og M40 er vel de eneste motorene med reim... Ikke driv med feilinformering. Værsåsnill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wild Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2008 Ringte på denne en dag.. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1791253 var noe små bulker, speedo var koplet ut, noe av grillen mangla, fører sete var litt slitt.. på sommerfelgene var det 2 utslitte dekk ( bak ) og det sto på 265/30/18 bak på de M5 felgene..( kan jo skifte til noe mindre ) var en som skulle komme å se på den idag, så skal ringe senere å høre om han tok den. Km. standen stemte, og det var ikke skifta speedo eller noe.. Hva syntes dere om denne? er dette noe å satse på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wild Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2008 Noen som har noe formening om denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazynor Skrevet Februar 22, 2008 Share Skrevet Februar 22, 2008 er du høy? hehe...faen jeg er ca 190 og passer greit inn i en E36 3 serie jeg er litt stress å komme ut og inn da hehe....men det er en annen grunn men lykke til med biljakten du blir ikke skuffa, så lenge man kjører bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå