bmw*327* Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 se på denne linken: http://www.powerpage.dk/tuningshistorie ... ventionelt der står det om en ombygging til 2.7... der står det at stemplene ender 2mm nede i sylinderen.......
Balltre Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Nei. Det er den ikke. Dieselveiven er i tillegg til å være smidd også utstyrt med en ekstra oljekanal til rådelagrene i motsetning til etaveiven.
bmw*327* Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 nå er jeg ikke helt med her..????
Muren Motorsport Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Nei. Det er den ikke. Dieselveiven er i tillegg til å være smidd også utstyrt med en ekstra oljekanal til rådelagrene i motsetning til etaveiven. det vet jeg.. men det var ikke det det handlet om.. men orker ikke mer tenking nå! alle innlegg havner i tulletråden heretter! (les:ferskenvin:) )
Balltre Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 se på denne linken: http://www.powerpage.dk/tuningshistorie ... ventionelt der står det om en ombygging til 2.7... der står det at stemplene ender 2mm nede i sylinderen....... Det stemmer. Derfor freser man av ca. 2mm av blokken. Hvor mye avhenger av hvilke stempel man har og hvilket komp.forhold man ønsker. Eller man får laget spesialstempel og bruker vanlige 135mm stempel. Koster alt for mye og har som oftest ikke riktig utforming.
Balltre Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Nei. Det er den ikke. Dieselveiven er i tillegg til å være smidd også utstyrt med en ekstra oljekanal til rådelagrene i motsetning til etaveiven. det vet jeg.. men det var ikke det det handlet om.. men orker ikke mer tenking nå! alle innlegg havner i tulletråden heretter! (les:ferskenvin:) ) Ikke tenk. Drikk!
bmw*327* Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 ja og siden stempler er orginale er det vel som det står der at det er igjenn 2mm fra toppen. da bør det jo gå bra med den kammen som kjører ventilene litt "dypt" ned..???
Balltre Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Jeg har ikke mye tro på at du har noen "2,7 veiv" i motoren din. Det virker som at det er populært å påsto slikt.
Muren Motorsport Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Jeg har ikke mye tro på at du har noen "2,7 veiv" i motoren din. Det virker som at det er populært å påsto slikt. du gidder ikke mer du heller! drikk!
Sandersen Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 kvasskam er igrunnen helt feil å kalle en trimmkam! som det vart nevnt oppi her så er en trimmkam mye rundere for å få tidligere/høgere løft på ventilene. En turbokonventert motor trives faktisk best med originalkam.. eller en spesialslipt turbokam.. Gjelder dette også kompressor?
Kimmit Racing Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 kammene tar vi fra en kjent leverandør i Norge du bør overhale toppen din.er som regel den som er mest slitt på en m20.bytte styringer,slipe ventiler/sete etc
bmw*327* Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 ja har jo vært planen å overhale... hva er styringer??? takker for svar
Gjest Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Var mye rare svar lengre opp her... Dieselveiva har 6mm lengre slag enn b25 veiva, altså går stempelet 3mm lengre opp og 3mm lengre ned. Den økte slaglengden gjør at volumet øker fra 2,5 til 2,7 liter med 84mm borring(b25 blokk). Men når man bytter til dieselveiv bruker man også b20/b23 råder. disse er 130mm, mens b25 rådene er 135mm. Dette gjør at stemplene totalt sett havner 2mm lengre ned i blokka når de er øverst i forhold til orginalt. Dette gir derfor lavere kompresjonsforhold pga at forbrenningskammeret blir større. Ved denne konverteringen får man 7,97:1 i komp med faceliftstempler og 8,6:1 i komp med pre-faceliftstempler. Kompressjonen vil bli noe høyere avhengig av hvor mye man planer blokk/topp.
Muren Motorsport Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Var mye rare svar lengre opp her...Dieselveiva har 6mm lengre slag enn b25 veiva, altså går stempelet 3mm lengre opp og 3mm lengre ned. Den økte slaglengden gjør at volumet øker fra 2,5 til 2,7 liter med 84mm borring(b25 blokk). Men når man bytter til dieselveiv bruker man også b20/b23 råder. disse er 130mm, mens b25 rådene er 135mm. Dette gjør at stemplene totalt sett havner 2mm lengre ned i blokka når de er øverst i forhold til orginalt. Dette gir derfor lavere kompresjonsforhold pga at forbrenningskammeret blir større. Ved denne konverteringen får man 7,97:1 i komp med faceliftstempler og 8,6:1 i komp med pre-faceliftstempler. Kompressjonen vil bli noe høyere avhengig av hvor mye man planer blokk/topp. Haha! satt å las mine egne innlegg oppi hær! ferskenvin å forum henger lite i hop
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå