Gå til innhold

Overhaling av m20b25. hva bør gjøres?


Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hva me 2-3 katalysatorer da?? er jo bare å nappe av et 1,5 m ellr no av røret og bytte ut.... 8) er vel lov å ha flere, eller vil det ikke gi non effekt me fler?

Skrevet

men det at man får for høye hc verdier er vel fordii motorn da får for mye bensin på grunn av at kammen åpner for mye, kansje du JAL_535i hadde en kam me litt for mye løft??

Skrevet

det er ikke kammen som styrer hvor mye bensin motoren får.

Prøvde å justere på tannhjulet i LMM også får å få et strammere spjell, men uten noe bra resultat.

Skrevet
men det at man får for høye hc verdier er vel fordii motorn da får for mye bensin på grunn av at kammen åpner for mye, kansje du JAL_535i hadde en kam me litt for mye løft??

Motoren får dårlig forbrenning på tomgang pga. graden mellom nockene på en vass kamaksel, og da blir det uforbrent bensin.

Er nockvinkelen som gjør at noen motorer ikke går under 2000 rpm osv. pga. vass kam

Skrevet
Noen kjangs for å slippe unna dette problemet med 272 kam.

Problemet da blir at man like gjerne kan kjøre med orginal kam..

Alpina har jo brukt denne kammen, skulle gi ca 15 hp, org kam er på 265 grader.

Skrevet

Får ikke 15hk av å sette på en slik kam.

Alpina motoren har en helt annen bearbeiding av topplokket, grenrør++

Og Alpina kan ikke bruke så vasse kammer nettopp pga. ting som utslipp, motorgange osv.

Skrevet

Det er klart det er en effektøkning der, med tanke på at toppen også blir porta, men skal man først gjøre en sånn jobb så er gevinsten mye større om man går for en som er litt vassere.

Mer løft på kammen=mer fylling, mer flow i toppen=mer luft=mer fylling.

Alt hjelper, men ser ikke helt hvorfor man skal bruke flere tusen på en kam og gå for en så mild :)

Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt.

Skrevet
Noen kjangs for å slippe unna dette problemet med 272 kam.

Problemet da blir at man like gjerne kan kjøre med orginal kam..

Originalkam hadde 260. Alpina hadde 268 og 190 rpm høyere tomgang.

Skrevet
Det er klart det er en effektøkning der, med tanke på at toppen også blir porta, men skal man først gjøre en sånn jobb så er gevinsten mye større om man går for en som er litt vassere.

Mer løft på kammen=mer fylling, mer flow i toppen=mer luft=mer fylling.

Alt hjelper, men ser ikke helt hvorfor man skal bruke flere tusen på en kam og gå for en så mild :)

Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt.

Den hvasseste kammen er ikke best for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...