Murdiii Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Skal ha carbon tak på bilen min, er det noen som vet hvor dette kan fåes kjøpt helst, å nærheten av Oslo? Også andre steder er fint å få å høre om! Vil enten ha ekte carbon tak eller film av god kvalitet! Takk for evt. svar
MF DUFF Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Det er mulig å kjøpe orginal CSL tak hos BMW forhandlere det koster ca 14000. Men monteringen er svindyr. Kan ikke fatte hva du skal med det?
oddis Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Hva man skal med det? Spare vekt og senke tyngdepunkt. Hvor MYE det utgjør er jo opp til ingeniører å måle ut. Vet at Robbz på PPF forumet hadde et carbontak til E30 til salgs, men du skal vel ha til E87? Du kan ta kontakt med carbonstøpere isåfall. Her er annonsen jeg refererte til: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... highlight=
oldetek Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 iogmed at han kan ta seg til takke med carbonfilm så er det vel pga looken går eg utifra. er det tøft på en 320d da?
Murdiii Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 det er for det ser tøft ut jeg skal ha det, å en motor gjør vell ikke spesielt mye med utseene på en bil, såfremst du ikke har plexiglass panser.. så vil ikke si at det ikke ser tøft ut fordi jeg har en 320d. vil si en hvit 320d coupe 08 mod. ser temmelig tøff ut med carbontak! men det er smak og behag det. Mange biler har 2 eksos utløp, masse små spoilere, lepper og aerodynamisk design, det er jo helt unødvendig det på mange av bilene som har det, og det er jo for å se tøft ut da.
MF DUFF Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Det jeg vil fem til er at å skifte tak er en ganske seriøs oprasjon bare for at det ser tøft ut. Jeg her en skade på mitt tak (E46 CSL) skjekket pris på nytt med montering og det var temmelig dyrt... Det er på en bil som har carbon tak fra før...
Bonden Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Får håpe du er biloppretter eller kjenner en da dette ikke er noe andre en godkjente opprettterverksteder har godkjenning til å gjøre .
///MoePower Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Du sier det er for at det ser tøft ut og ikke har noe å si hvordan motor man har, sålenge man ikke har plexipanser. Feilen i dette argumentet ligger jo i når du er ute og kjører. La oss si noen ser en bil på en parkeringsplass, syns den er rå pågrunn av heftig, men likevel anonym styling som fremhever og symboliserer krefter og performance. Når så denne bilen startes og kjører av gårde ikke høres som et beist i det heletatt, det ser litt rart ut. For all del ikke noe galt i å ha en svært fin bil som ikke går så ekstremt, men dette har jo med person til person, hva man forbinder med biler og hva man liker ved de.
Ballder Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 carbon tak på en 320d er vel ikke særlig mye værre enn å stable en 318 full av billig m3 wannabe plast, for så og avrunde det hele med et 3" rør fra diffen og ut..??.. Kan desverre ikke hjelpe deg med hvor du kan skaffe film, men tør påstå at du bør få noen som driver proft med foliering til og legge det på, om du får tak i det. Garantert jævlig vrient og få det til og bli strøkent uten skikkelig erfaring vil jeg tro. Kan være at et firma som driver med foliering kan skaffe det du leter etter også.
iNthe Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 carbonfilm legges jo på en lik måte som glassfiber.. så kanskje du kan legge det "oppå" ditt gamle tak? blir jo litt tykkere, men hvem bryr seg om det bare skal se bra ut.. finnes jo folk som lager/støper ting i carbonadefiber så kanskje di kan hjelpe deg..
Murdiii Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 Det går ann å gjøre modifikasjoner med en bil, uten at det ser ut som en plastik gammal bedriten E30 wannabe m3 det må jeg si, Å du trenger ikke være rakettforsker for å se at bilen min ikke er en M3 selv om jeg hadde satt på dette taket! Å når du sier at jeg kjøper meg ny bil som ikke går så ekstremt, så er det en prioritering folk tar, jeg velger komfort og utstyr frem for en 325, som ikke har veldig mange hester mer. Å om jeg har noe ekstremt behov for å kjøre fort, har jeg og min farfar importet en 2001 Audi S6 MTM som vi nettopp har fått hvite skilter på. Den går mer en bra nok og helt sjukt grom låt. Så nå har jeg begge deler atm, frem til S6en evt. blir solgt!
morteym Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Ekte karbontak blir for dyrt... men jeg vet jeg har sett på nettet at det selges karbonfiber-look til å stryke på. Et annet alternativ som jeg synes er bedre er å lakke taket i sort. Hvilken farge har du på bilen da?
Murdiii Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Bilen er Alpine Hvit! Jepp er jo en mulighet, kan nok si meg enig i at ekte karbontak er dyrt. Men si ifra om du finner denne siden da
boost Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 eg har valgt å lakkere taket sort(medGlitter/pearls). bilen er lilla . so håper dette blir bra .. men carbon hadde vore stili å da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå