marius paulsen Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 skal hente en 325 i mårra og eier sier den bruker endel olje! hva kan være galt? alle tips motas med takk!
Bjørn 320 Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 "Endel" er eit ganske vidt begrep...kan du definere litt nærmare?
Fliid Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Slitte stempel ringer, styr unna. Lekkasje ut toppdeskelpakning eller bunnpanne pakning. Ryker den blått så ville jeg styrt unna, er ikke noe vits i å hente en som bruker olje når det finnes de som ikke gjør det.
marius paulsen Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 det spørs vel litt på prisen vel desuten skal det sansynligvis turbokonverteres etterhvært å da er det vel greit å få en liten ovehaling!
Sir Hofstad Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Foruten nevnte dekselpakninger kan et problem være oljen som er benyttet? La oss si BT 5W-50 osv... Med slik olje er lekkasjer nede på oljefilterhus,kamkjedestrammer og deksel for oljenivåplugg vanlig...
Ivanrogov Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Har faktisk selv opplevd lekkasje av 5w-50. (oljefilter braketten) Kom bort etter et oljeskift. Why?
Sir Hofstad Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Disse motorene er konstruert for 0/5W-30 olje (Castrol). Siste tallet sier hvor tykk oljen er (viskositet) ved driftstemp. Lavere er tykkere. Første tallet sier hvor tykk oljen er ved start. (kort forklart). 50% av en moderne syntetolje er tilsetningsstoffer. Som bla renser,hindrer korrosjon,tetter osv. Kvaliteten og sammensetningen av tilsatsstoffene gir de viktigste egenskapene. Noen produsenter benytter rimelige TS som gir dem mulighet til å selge oljen billigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå