Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slitte stempel ringer, styr unna.

Lekkasje ut toppdeskelpakning eller bunnpanne pakning.

Ryker den blått så ville jeg styrt unna, er ikke noe vits i å hente en som bruker olje når det finnes de som ikke gjør det.

Skrevet

Foruten nevnte dekselpakninger kan et problem være oljen som er benyttet?

La oss si BT 5W-50 osv...

Med slik olje er lekkasjer nede på oljefilterhus,kamkjedestrammer og deksel for oljenivåplugg vanlig...

Skrevet

Disse motorene er konstruert for 0/5W-30 olje (Castrol).

Siste tallet sier hvor tykk oljen er (viskositet) ved driftstemp.

Lavere er tykkere.

Første tallet sier hvor tykk oljen er ved start. (kort forklart).

50% av en moderne syntetolje er tilsetningsstoffer.

Som bla renser,hindrer korrosjon,tetter osv.

Kvaliteten og sammensetningen av tilsatsstoffene gir de viktigste egenskapene.

Noen produsenter benytter rimelige TS som gir dem mulighet til å selge oljen billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...