andy78 Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 noen som vet ca pris på ny toppakning med arbeid. når de bytter toppakning,bytter de da alle pakningene i motoren. eller bare selve toppakningen. noen som har byttet,va betalte dere og va gjorde dere. og va bør jeg gjøre viss toppen skal tas.
BreitBau Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Er du bittelitt nevenyttig bør du gjøre det sjøl.. Tror det skal godt gjøres å få noe pakningsbytte til under 10 000 kroner på verksted.. Det du trenger er ett "slipesett".. Du trenger toppakning, nye gummiringer til innsuget, eksosmanifoldpakninger, toppdekselpakinger, termostathuspakning, og div andre.. Får alt om du kjøper "slipesett".. Koster omtrent 1500-1700 kroner.. I tillegg trenger du strekkbolter, og jeg ville anbefalt at du kjøpte nye bolter og muttere til eksosmanifolden (rusta fast sannsynligvis).. Du bør få sjekka toppen for å sjekke om den er rett, evt plane den.. Som sagt. Går fort 3500-4000 for alt du trenger, også kommer jobben i tillegg.. Og tviler på du får bytta noen pakning for 6 verkstedtimer, selv om gutta på verkstedet har gjort det før..
conan Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Dette klarer du selv andy, er ikke så vanskelig. Kjøp deg slipesett, nye topplokksbolter og evnt til exsosmanifoil. Alle pakninger du trenger ligger i slipesettet. Dette vil du spare mye penger på og gjøre selv, verksted blir dyrt da de tar høye timespriser og skriver med gaffel. Lykke til andy
andy78 Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 fikk pris hos Motor Technik. de sku ha 8000. va d en gale pris? har time hos de den 2januar for å finne ut av problemet oxo. sjekke om d er toppakningen som er gåen. men CONAN. du sier jeg klarer å byttet d selv.hadde sikkert klart d. men tar vel lang tid og ikke sikkert bilen starter etterpå då. hehe. og må vell strammes med ett vist moment med torx dette. har leita etter den haynes boka om min type bmw men finner den ingen plass. noen som vet hvor. 520i 24 v vanos touring 94 mod. finner bare bøker for tidligere eller nyere modeller. noen som vill ta på seg jobben med å bytte toppakning for meg? for noen tusen......
///MoePower Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Hadde jeg ikke vært så langt unna kunne jeg ha gjort jobben for deg for noe småpenger. Men for å ha det sagt så er det ikke noe hokus pokus å bytte pakningen som nybegynner, hvis man setter seg av ei helg til dette og tar seg god tid. Ta mye bilder for å dukumentere, og merke gjerne litt med merketusj et par steder, og finn tak i tiltrekningsmomenter til de forskjellige boltene. Det viktigste av alt er å få registeret riktig på plass slik at ventilene åpner og lukker til riktig tidspunkt, dette kan du merke deg hvor står når du demonterer for å gjøre det veldig enkelt. Stort sett går dette rimelig greit hvis man har ca-forståelse for hvordan en motor fungerer og ei god håndbok, eller mye merking og dokumentasjon som nevnt.
andy78 Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 er vel noen andre i nærheten som vill skru for litt peng.og lære en annen bimmersmann dette. eller blir d tromsøtur. hehe
andy78 Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 ingen. noen som vet noe om det verkstedet på jessheim som skrur bmw. bare bmw vist. e de bra og billige? noen som har erfaring fra de el i området. kjøpte en brukt coil av de. når jeg sku betale så regna jeg meg 3-400kr. men neida, han krevde 800kr. sa eg heller ville kjøpe på mekonomen for 500 då. men da blei han sur og krevde eg skulle kjøpe den for eg hadde ringt og fått de til å demontere den. spurte hvilken motor de hadde skrudd av. da viste han meg en motor som sto på bakken i mangen deler. sa d er jo bare to skruer d. ja men jeg SKAL ha 800 for den. betalte da jeg følte han hissa seg opp. så låste han og kjørte avgårde i sin nye bmw. en x5 tror jeg. va kompis i tlf,men...............................................................................sleip face to face.
Fliid Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 ingen.noen som vet noe om det verkstedet på jessheim som skrur bmw. bare bmw vist. e de bra og billige? noen som har erfaring fra de el i området. kjøpte en brukt coil av de. når jeg sku betale så regna jeg meg 3-400kr. men neida, han krevde 800kr. sa eg heller ville kjøpe på mekonomen for 500 då. men da blei han sur og krevde eg skulle kjøpe den for eg hadde ringt og fått de til å demontere den. spurte hvilken motor de hadde skrudd av. da viste han meg en motor som sto på bakken i mangen deler. sa d er jo bare to skruer d. ja men jeg SKAL ha 800 for den. betalte da jeg følte han hissa seg opp. så låste han og kjørte avgårde i sin nye bmw. en x5 tror jeg. va kompis i tlf,men...............................................................................sleip face to face. OK
Hyggmaister Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 8000 er en bra pris om du ikke vil gjøre det selv. Bare sørg for å avtale prisen på forhånd da, så de ikke plutselig krever deg for 5 lapper ekstra
andy78 Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 vet ikke om jeg tørr å begynne på d. trenger jo utstyr oxo. har ikke torx. og må vel demontere noe som jeg ikke får sammen rett igjen. er vel ikke bare å skru av toppen og legge på pakningene og stramme igjen. er vel litt mer komplisert enn d tenker jeg. en kamerat av meg som bor i bergen sa at eg bare sku bytte motor. enklere d sa han. han har skrudd bmw i 15 år. ikke vet jeg
Fliid Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 HAHAAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHA , ja, mye enklere og bytte motor. Begynn! Verktøy fåes kjøpt i det som heter butikker. Det er enkelt og bytte motor, men like enkelt og ta toppakningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå