Hyggmaister Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Ba om prisforespørsel hos mobeck: Kunne i den sammenheng tenkt meg en prisforespørsel på: > Kvasskam > Sterkere ventilfjærer (8stk) > Nye ventilløftere (8stk) > Nye vippearmer (8stk) > Nytt oljerør >> Vet ikke om dere fører de tre sistnevnte, men om ikke, ønsker jeg forespørsel på kun de to førstnevnte. Fikk følgende svar: En kam koster 3200.- inkl mva 8 ventilfjærer 1200. 8 Retainere 880. Jeg kan også skaffe sistnevnte men da får du pris over nyttår, Helt kurant pris, rimeligere enn orginaldeler. Det jeg lurer på er hva retainere er? Har rett og slett ikke peil, er dette noe som må skaffes i sammenheng ved montering av kvasskam?
Gjest Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Retainere er de små 'kilene' som ligger rundt ventilstammen og sørger for at den ikke detter ned i sylindeen.
Hyggmaister Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 OK. Men kan jeg ikke bruke de gamle originale da?
Kimmit Racing Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Retainer er den kappa som ligger oppå ventil fjærene.
Superbeetle Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Retainer er den kappa som ligger oppå ventil fjærene. Jepp Disse må vel byttes hvis du bytter til andre ventilfjærer. Låsene kan du nok bruke om igjen..
Hyggmaister Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 Hmmm...lurer litt nå Jeg trenger jo strengt tatt ikke bytte til strammere fjører selv om jeg setter på kvasskam, hvor mye tjener man egentlig på det (er det verdt det)?
Azeton Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Kommer jo litt ann på løfte du skal ha på motoren. Og om du skal dra motoren mye lengere på turtall. Hvis du skal det er det greit med fjærer som klarer mer løft og turtall
Larsen Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Hmmm...lurer litt nå Jeg trenger jo strengt tatt ikke bytte til strammere fjører selv om jeg setter på kvasskam, hvor mye tjener man egentlig på det (er det verdt det)? Problemet kommer da man får såkalt ventilflyt(valve float). Da greier ikke ventilene å lukke igjen i riktig tempo med kammene. Derfor monterer de kraftigere fjærer til kammer med høyt løft og/eller høyt turtall. Er ofte man ikke trenger å bytte fjærer med trimkam da. Stivere fjærer sliter hardere på ventilsetet også.
Hyggmaister Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 Da greier ikke ventilene å lukke igjen i riktig tempo med kammene. ...Som isåfall vil gjøre at bilen går dårlig?
tinnsoldaten Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Retainer er på godt norsk noe som skal holde noe på plass.
BreitBau Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Da greier ikke ventilene å lukke igjen i riktig tempo med kammene. ...Som isåfall vil gjøre at bilen går dårlig? Nei, bare at den ikke går noe fortere.. Om du får valve float ved 7200 rpm feks så får du ikke mer varv en 7200.. Men kammen er i utgangspunktet laget for 7500, Åsså er det jo litt sjans for at ventilen klunker i stemplet da.. valve float er at ventilene er åpne til enhver tid ikke sant? Da blir det jo ikke kompresjon?
Hyggmaister Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 AAAAAAAAh, no I got it all Hehe, tusen takker til allemannsammen for gode svar Blir nok til at jeg bestiller schrick-kammen fra koed når de åpner igjen...Har ikke råd til noe særlig mere, viktigste er å få bilen i stand igjen Gleder meg til å blåse a4'n til en kompis av meg hehe *håpepå*
AC Schnitzer Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 utgjør kvasskammene mange prosent på effekten?
Hyggmaister Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Her kommer jo an på hva du kjøper, og hvor omfattende du gjør det. Jeg vil forøvrig også tro at det kommer an på hvor god originalkammen er Har hørt alt fra 10-20% økning i forhold til original effekt. Jeg blir fornøyd om jeg får et par prosent ekstra i det minste, men kommer jo aldri til å måle det...Satser på å merke det i det minste Grunnen til at jeg skifter kam har du forøvrig her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68257
Dan Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Kvasskam er kult det. Bytta mine på 320'n jeg hadde, og sammen med grenrør ble det fryktelig moro. Gikk bra og helt rå lyd. Anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå