Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å skal skifte alle låsene på bilen om dagen.

Men sliter med å få ut låsesylinderen på dørene, noe triks for å få det til eller?

Er det noe spes. slit med tenningslåsen og eller?

Mvh

Skrevet

Visst faen veit jg det :) dørlåsen er litt knotete. huk av staget på baksia, så er det ett form for clips på sylinderen inntill dørplata. den tar du med nebbtang. dra låsen vannrett ut og snu den vertikalt og dra ut resten.

Skrevet

Har tatt av klipset, fått sylinderen halvveis utav holet, men den sitter fortsatt fast.

Er oppvarma lås på den, så jeg må fjerne varme elementet først. Den sitter på en slags brankett eller noe som sitter rundt sylinderen. Ser ingenting for denne er i veien.

Skal prøve litt til i morgen kanskje.

Skrevet

det er litt knot å bytte dørlåsene, men det går :P er dem jeg brukte mest tid på... bare å snu å lirke ut alt...

tenningen: ta vekk dekslene rundt rattstammen, sett nøkkel til første hakk, finn deg noe tynt å stapp inn i det ene hullet rundt låsen, det er en motholder, så er det bare å lirke den ut..

Skrevet

tenningen: ta vekk dekslene rundt rattstammen, sett nøkkel til første hakk, finn deg noe tynt å stapp inn i det ene hullet rundt låsen, det er en motholder, så er det bare å lirke den ut..

hehe, ja det tror jeg på! :roll:

Skrevet

Fikk omsider ut den jævla dørlåsen, men det sitter et slags "skjold" rundt låsen på innsiden som varme elementet henger på. Må jeg sette det på igjen, eller er det kun for varmen?

Skrevet

hehe, ja det tror jeg på! :roll:

frekk i trynet eller? har byttet på min e30, så dette vet eg... kåtte helvette...

ang skjoldet på dørlåsen, må stå der, ellers blir det slark i låsen, er trangt å jævlig å få på klipset igjen, går lett 1 time pr dørlås..

Skrevet
Skjønner ikke at dere orker å hjelpe til når det er slik oppførsel på fyren.

Kan jo bruke normal høflighet som de aller fleste her inne så bruker det å hjelpe!

Helt enig!

Dette er ikke måten å få hjelp på!

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...