Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer litt på denne egr ventilen som mange motorer har, denne har jo kunn 2 for deler som jeg ser det,1 motoren forurenser litt mindre 2 motoren blir litt varmere på vintern. ellers så stjeler den effekt ved å kjøre inn varm eksos i sylinderen igjen, den varmer opp lufta fra coolern, og du får belegg på innsugsmanifoilden, tenkte jeg skulle blende denne jeg, en kompis har strupa sin på en 320 d, den gikk litt bedre etter dette og uten feilmeldinger, noen som har gjort dette eller har info og tips :?:

Skrevet

Fant en custom del til dette formålet inne på bmwland eller ka det heter , engelsk forum. En firkantet flens som blir skrudd på huset, rørstuss utifra flensen som kobles på slange med slangeklemme. På rørstussen er det en utgrening som gikk til et annet rør , studerte det ikke så himla nøye.

Ihvertfall selges denne og gir gjevnere gange og slipper å sotlegge gaten når du tramper pedalen i bånn.

Sjekk det du som er igang med det , jeg holder på med LMM mysteriet...

Send meg en PM eller hiv innpå her hvis du finner noe luddi.(=lurt)

Skrevet

Om du har -04 eller nyere motor, får du feilkode om du blender ventilen. Det går heller ikke å bytte til en fri flow variant. Jeg har prøvd!

Men om noen har løsningen på problemet med feilmeldingen, er jeg lutter øre..

Skrevet

Jeg har en audi 80 1.9tdi der blenda jeg egr ventilen med ei metallplate og det funka. men det er jo en gammel bil (1995). men jeg synes ikke at den går noe bedre, men jeg prøver bare å skåne motoren og forlenge levetiden.

Mvh Stian S

Skrevet

den skal egentlig gå bedre da den kun får kald luft, og mere eksos i gjennom turboen, på vag 2.5tdi rekke 5 er skal d utgjøre veldig mye og blende denne. tror feilmeldinger på mange biler kommer av at lmm registrerer mere luft eller kaldere luft, så det må jo gå ant og chippe vekk denne funksjonen på en måte :?:

Skrevet

egr skal heller ikke fungere på fullt gasspådrag. så du vil egentlig ikke få noe mere effekt av og blende egr-systemet.

Skrevet

Har et spørsmål når vi er inne på EGR eller AGR som det heter på GS.

Er denne en kurrant sak å rengjøre , har det noe hensikt osv , ka skal man være forsiktig med ....

Venter på ny luftmengde måler og når det friskes opp på den siden så er det greit å få med seg alle faktorene som på virker ytelsen på "sugesiden"

Oljedamp filteret har eg og blitt hørt nevt , kan det gjøres reint?byttes?

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...