Gå til innhold

har 1 gir på e30 ix

feedon
 Share

Anbefalte innlegg

dette skjedde: kjørte ut på veien ga på på 1 og 2 gir. skulle veksle til 3 gir dro skifteren ditt den skulle slapp clutchen da kom det en svak skrape lyd. trillet til en bensinstasjon. leita igjen etter noen gir fant bare revers. Er det noen som veit hva som kan være gærent evt hva en "ny" girkasse koster??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, det samme skjedde meg, snakket med en som har litt greie på det, og han sa at det var over å ut for kassa, det som er skjedd er at kasse på en måte låser seg, det er iogforseg ikke noe galt, men du får ikke demontert kassa uten å skjære den på tværs. har ikke stort greie på en girkasse innvendig. Men det var noe slikt, min låste seg i 1 gir da, er jo ikke sikkert det samme har skjedd med deg, men det skjedde her :)

Ny kasse får du jo for vekslepenger da, så ikke ta til tårene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, det samme skjedde meg, snakket med en som har litt greie på det, og han sa at det var over å ut for kassa, det som er skjedd er at kasse på en måte låser seg, det er iogforseg ikke noe galt, men du får ikke demontert kassa uten å skjære den på tværs. har ikke stort greie på en girkasse innvendig. Men det var noe slikt, min låste seg i 1 gir da, er jo ikke sikkert det samme har skjedd med deg, men det skjedde her :)

Ny kasse får du jo for vekslepenger da, så ikke ta til tårene :P

hehe har akkurat tån og kjøpt hus jeg da så syntes at kassa enten kunne ha holdt lenger eller tatt kvelden før ;P hehe hva må jeg ut med cirka da? veit du? må vel ha kasse ifra ix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var helt grøt. men så stoppet jeg og begynte og leite etter gir da fant jeg revers. men spaken var fortsatt løs og har ikke fått den ut av revers igjen. jeg hører en klakke lyd som du gjør når du girer uten motor igang og uten clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle dra ut girkassa. er jo ikke noen annen mulighet til og se noe under der. så staga ned i hullet ved gir spaken prøvde og dra litt i de. det kjentes ut som de satt som de skulle. nå er det uansett ny girkasse på vei snart må vente til ting åpner igjen bare. så da får jeg ta den ut og se så kan jeg bytte hvis jeg føler for det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...