Gå til innhold

E30r S38/Ny motor fortsatt s38/På jakt etter dtm team bilder


Minibusa
 Share

Anbefalte innlegg

Litt tidlig ennå, men tenkte legge ut litt info om mitt neste prosjekt.

Bilen er ikke handlet inn enda, men blir en 2 dørs e30 i en eller annen utgave... Grunnen til at bilen ikke er handlet inn enda er at jeg sliter med og bestemme meg for om dette blir et reint bane prosjekt, eller om jeg skal satse på tuv godkjenning for så og prøve og få skilter på BT.

Ønsker ikke en diskusjon om hvor vanskelig det er å få skilter så er det sagt...

Er interressert i og vite hva dere ville ha gjort, enten kjøpe en 316 og ikke gidde å prøve på godkjenning, eller kjøpe en 320 og ha muligheten åpen om godkjenning skulle by seg. Send gjerne hva du hadde gjort, da på PM så slipper tråden bli så lang og uoverskikklig.

Motor blir en s38b36, og er allerede kjøpt inn. Står forresten i en 90` mod m5 som skal selges i deler etter hvert. Så om du ønsker noen deler er det bare og sende en pm eller sms 901 54 495.

Bilde av motor:

4_36_m5_motor_1.jpg

Også et par bilder av "donor bil": (som skal selges i deler)

7fgdqhdv0t0olg717zae.jpg

juxhwry1h8qnnf8ok5rt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Han tenkte vel sikkert på totalvekta, men går man via tuv så er det sikkert ikke så viktig. Men selvom bilen er godkjent er man ikke garantert at bt godkjenner den lenger? eller stemmer ikke dette? uansett lykke til, blir spennende å følge med her.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du ikke att en 316/318 hadde blitt godkjent med S38 maskina? Jeg har selv satt en S38 maskin inn i en e30 M3 og har planer om godkjenning via TÜV 8)

Uansett stå på dette er morro :twisted:

Ble tipset av helge vik at det var lettere så, med tanke på akselvekta foran. Ikke at det var avgjørende, men lettere...

Skal du prøve bt først, så til tuv? Eller blir det rett til tyskland og tuv?

Og skal du prøve med turbo`n med en gang, eller blir det sugemotor først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar turen rett til TÜV så biltilsyn etter på så får vi se hvordan det går. Det får briste eller bære, bilen er skikkelig oppsatt med bremser og understell så alt burde være på G. Jeg bruker forøvrig 356 mm skiver med 8 stempla kalipper foran og z3M bremser bak. (har 330 skiver til bakenden men de trenger en del tilpassing)

Ligger en tråd her på bimmers om bilen hvis du er intr.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=46620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det endelig 27/1 og prosjektet har startet!

Grunnen til at det var i dag prosjektet startet, var fordi vi i Nes Motorklubb hadde leid Ringbanen og der skulle den brukes som om det var siste gang!

Vi hadde det ordentlig moro, selv om det var fryktelig glatt der i går...

Fikk prøvd donor motor litt:

21a2v6mx9sj8rxxb9aiw.jpg

320`n fikk også kjørt seg litt, og etter en liten ettertenning ble det en liten eksos lekasje :lol:

ezw1m6wdcxekp26ev4om.jpg

Etter banekjøringen var det sosialt samkvem :lol: Derfor kun 5 timer i verkstedet i dag.. Men noe ble gjort, og derfor glad for at prosjektet er i gang.

zl5slffhw8ynzp3uki5s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var resten av motorrommet ryddet, litt rustsveising blir det, men var ikke være en fryktet.

Alt interiøret er også ute, sammen med resten av ledningsnettet. Blir litt sveising i gulvet også, men ikke ille her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var resten av motorrommet ryddet, litt rustsveising blir det, men var ikke være en fryktet.

Alt interiøret er også ute, sammen med resten av ledningsnettet. Blir litt sveising i gulvet også, men ikke ille her heller.

Var vel rimelig ærlig med tilstand på bil?

Fint og se deg i gang med prosjektet, og håper det blir knall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var resten av motorrommet ryddet, litt rustsveising blir det, men var ikke være en fryktet.

Alt interiøret er også ute, sammen med resten av ledningsnettet. Blir litt sveising i gulvet også, men ikke ille her heller.

Var vel rimelig ærlig med tilstand på bil?

Fint og se deg i gang med prosjektet, og håper det blir knall :D

Ja, har ikke noen blitt store overaskelsene her nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du ikke att en 316/318 hadde blitt godkjent med S38 maskina? Jeg har selv satt en S38 maskin inn i en e30 M3 og har planer om godkjenning via TÜV 8)

Uansett stå på dette er morro :twisted:

TÜV juster opp vekten på foraksel, noe BT i norge ikke godtar. Det betyr at bilen din får mindre nyttelast, og i verste fall, kun blir godkjent med 1-2 pasasjerer. Du er heller ikke garantert godkjenning om bilen din er TÜV godkjent.

Lurer du på flere ting ang godkjenning, ta heller kontakt med BT istednfor å synse og tro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver så snill og ikke lag noen diskusjon om godkjenning da...

Kjenner til hva og hvordan bt vil ha det, også hva som er lurt og ikke lurt...

BT diskusjonen tas med glede fra trådstarter, i en annen tråd :wink:

Planen i dag var å ta ned bensintanken, traversen foran og litt små plukk. Men mister influensa har kommet en tur på besøk, så knekker meg på igjen når formen tillater det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...