Minibusa Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Litt tidlig ennå, men tenkte legge ut litt info om mitt neste prosjekt. Bilen er ikke handlet inn enda, men blir en 2 dørs e30 i en eller annen utgave... Grunnen til at bilen ikke er handlet inn enda er at jeg sliter med og bestemme meg for om dette blir et reint bane prosjekt, eller om jeg skal satse på tuv godkjenning for så og prøve og få skilter på BT. Ønsker ikke en diskusjon om hvor vanskelig det er å få skilter så er det sagt... Er interressert i og vite hva dere ville ha gjort, enten kjøpe en 316 og ikke gidde å prøve på godkjenning, eller kjøpe en 320 og ha muligheten åpen om godkjenning skulle by seg. Send gjerne hva du hadde gjort, da på PM så slipper tråden bli så lang og uoverskikklig. Motor blir en s38b36, og er allerede kjøpt inn. Står forresten i en 90` mod m5 som skal selges i deler etter hvert. Så om du ønsker noen deler er det bare og sende en pm eller sms 901 54 495. Bilde av motor: Også et par bilder av "donor bil": (som skal selges i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calitri Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 detta he i trua på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minibusa Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2008 Da var prosjekt bilen handlet inn... Ble en 2 dørs 320i... 27/1 ruller den inn i verkstedet for å bli strippet, sveiset rust, breddet, ny motor, sveiset bur og lakkert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Hvorfor tror du ikke att en 316/318 hadde blitt godkjent med S38 maskina? Jeg har selv satt en S38 maskin inn i en e30 M3 og har planer om godkjenning via TÜV Uansett stå på dette er morro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Han tenkte vel sikkert på totalvekta, men går man via tuv så er det sikkert ikke så viktig. Men selvom bilen er godkjent er man ikke garantert at bt godkjenner den lenger? eller stemmer ikke dette? uansett lykke til, blir spennende å følge med her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedtouch Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Det er nok lurt og ha en dialog med biltilsynet uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minibusa Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2008 Hvorfor tror du ikke att en 316/318 hadde blitt godkjent med S38 maskina? Jeg har selv satt en S38 maskin inn i en e30 M3 og har planer om godkjenning via TÜV Uansett stå på dette er morro Ble tipset av helge vik at det var lettere så, med tanke på akselvekta foran. Ikke at det var avgjørende, men lettere... Skal du prøve bt først, så til tuv? Eller blir det rett til tyskland og tuv? Og skal du prøve med turbo`n med en gang, eller blir det sugemotor først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 Jeg tar turen rett til TÜV så biltilsyn etter på så får vi se hvordan det går. Det får briste eller bære, bilen er skikkelig oppsatt med bremser og understell så alt burde være på G. Jeg bruker forøvrig 356 mm skiver med 8 stempla kalipper foran og z3M bremser bak. (har 330 skiver til bakenden men de trenger en del tilpassing) Ligger en tråd her på bimmers om bilen hvis du er intr. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=46620 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minibusa Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2008 Da var det endelig 27/1 og prosjektet har startet! Grunnen til at det var i dag prosjektet startet, var fordi vi i Nes Motorklubb hadde leid Ringbanen og der skulle den brukes som om det var siste gang! Vi hadde det ordentlig moro, selv om det var fryktelig glatt der i går... Fikk prøvd donor motor litt: 320`n fikk også kjørt seg litt, og etter en liten ettertenning ble det en liten eksos lekasje Etter banekjøringen var det sosialt samkvem Derfor kun 5 timer i verkstedet i dag.. Men noe ble gjort, og derfor glad for at prosjektet er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minibusa Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 Da var resten av motorrommet ryddet, litt rustsveising blir det, men var ikke være en fryktet. Alt interiøret er også ute, sammen med resten av ledningsnettet. Blir litt sveising i gulvet også, men ikke ille her heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 Da var resten av motorrommet ryddet, litt rustsveising blir det, men var ikke være en fryktet.Alt interiøret er også ute, sammen med resten av ledningsnettet. Blir litt sveising i gulvet også, men ikke ille her heller. Var vel rimelig ærlig med tilstand på bil? Fint og se deg i gang med prosjektet, og håper det blir knall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minibusa Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2008 Da var resten av motorrommet ryddet, litt rustsveising blir det, men var ikke være en fryktet.Alt interiøret er også ute, sammen med resten av ledningsnettet. Blir litt sveising i gulvet også, men ikke ille her heller. Var vel rimelig ærlig med tilstand på bil? Fint og se deg i gang med prosjektet, og håper det blir knall Ja, har ikke noen blitt store overaskelsene her nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 Hvorfor tror du ikke att en 316/318 hadde blitt godkjent med S38 maskina? Jeg har selv satt en S38 maskin inn i en e30 M3 og har planer om godkjenning via TÜV Uansett stå på dette er morro TÜV juster opp vekten på foraksel, noe BT i norge ikke godtar. Det betyr at bilen din får mindre nyttelast, og i verste fall, kun blir godkjent med 1-2 pasasjerer. Du er heller ikke garantert godkjenning om bilen din er TÜV godkjent. Lurer du på flere ting ang godkjenning, ta heller kontakt med BT istednfor å synse og tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsiaman Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 Du kan ha så mye papirer du bare vil på en ombygget bil. Tuv eller ei. Visst biltilsynet ikke vil godkjenne det. Så gjør dem ikke det. Enkelt og greit. Ville fulgt PimP sitt råd og tatt kontakt med BT. Er dem som godkjenner biler i Norge. Ikke Tuv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minibusa Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2008 Hver så snill og ikke lag noen diskusjon om godkjenning da... Kjenner til hva og hvordan bt vil ha det, også hva som er lurt og ikke lurt... BT diskusjonen tas med glede fra trådstarter, i en annen tråd Planen i dag var å ta ned bensintanken, traversen foran og litt små plukk. Men mister influensa har kommet en tur på besøk, så knekker meg på igjen når formen tillater det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå