BMW528iA Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Kjører nå på Mobil1 olje, 5w-50w. Jeg skal på langtur i morgen, og tenkte å fylle på til max streken. Men nå er jo alt av butikker stengt, så jeg kjøpte en liter olje på Statoil. Godkjent av BMW 044 eller noe stod det på den. Problemet, hvis det er et problem, er at denne oljen er 5w-40W. Spiller det noe rolle? Er kun snakk om ett par dl som skal på..
-Sammy Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Jeg ville ikke tro det har noe å si når det er snakk om kun en 4-5dl. Men hvorfor ha den på maxstreken ? bruker den olje ? ideelt er jo midt imellom strekene. Jeg ville ha fylt til midten og heller tatt med ekstra oljen, også peilet litt ofte. (hvis det da er noe oljeproblemer da)
ehrnst Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 neida det er ikke skadelig. den har dårligere varmeegenskaper, men det har ikke noe å si i ditt tilfelle da du ikke skal på bane uansett:)
BMW528iA Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 Den er grei. Bruker litt olje. Ca 1l / 10.000km. Kan vel ikke regne med annet på en bil som har gått over 200.000km. 5w-50w er vel også en tynn olje? Det har nok noe å si det og tenker jeg. Fyller til midten og tar med resten. Takk for svar begge to!
Sir Hofstad Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Kan nesten regne med at forbruket går ned med en olje tilpasset motor som 0W/5W-30... Dette er forøvrig en bedre kaldstartsolje også.
Steffan C Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Kjører nå på Mobil1 olje Alle Esso stasjoner har jo denne, og andre Mobil oljer til salgs .
Ingebrigtsen Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Kan nesten regne med at forbruket går ned med en olje tilpasset motor som 0W/5W-30...Dette er forøvrig en bedre kaldstartsolje også. Kan du forklare det litt nærmere hvorfor man kan regne med forbruket går ned?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå