teekay Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Var ute og kjørte tidligere i dag, og bilen sluttet plutselig å lade (ladelampe i instrumentpanel tente) har målt spenning ved batteriet og den viste 11,4 volt når motor var i gang. Noe som vil tilsi at den ikke ladet. Noen som vet hva dette kan vere? typiske feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 børster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teekay Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2007 var det jeg tenkte selv også. Skal sjekke dette i morgen. Andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Enig med eriklepe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Tipper børstene dine på laderegulatoren er nedslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 Tipper børstene dine på laderegulatoren er nedslitt. E det nokk å bytt børstene eller må man kjøp ny dynamo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 Tipper børstene dine på laderegulatoren er nedslitt. E det nokk å bytt børstene eller må man kjøp ny dynamo Jeg skiftet bare laderegulatoren da jeg hadde samme problemet som er nevnt over. Kostet 192 på den lokale shell stasjonen. Her er børstene påmontert, for jeg tror ikke man kan bare skifte børstene. Jeg hadde en bosch dynamo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 det er flere børster inne i en dynamo en bare på spenningsregulatoren.. du kan forsøke å bytte den. men det var ikke vits på min. måtte bytte dynamo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeAa Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 Heisann. Hadde samme prob på min E36, og der var børstene utslitt. Men disse sitter på laderegulatoren og den billigste kostet 500. (Bosch dynamo 90A) Alt to er å borre ut børstene bakfra og lodde inn to nye til 20 kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Får lyst å si TULL, men det er jo jul nå! PÅ orginal Bosch spenningsregulator, så kan du bytte kun børstene. Disse koster 80kr på GS. Hele regulatoren koster over 1000kr Men gjør som meg; Kjøp Hella-regulator til 175kr der børstene er påmontert. Funker som f.... RS Heisann.Hadde samme prob på min E36, og der var børstene utslitt. Men disse sitter på laderegulatoren og den billigste kostet 500. (Bosch dynamo 90A) Alt to er å borre ut børstene bakfra og lodde inn to nye til 20 kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeAa Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 He he IKKE tull. Godt nyttår og nye børster koster 15,- + mva på meca. Original over 1000, men billigste utenom ca 500 som jeg fant. kan jo være forskjell på dyn........................ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Til trådstarter og du som lurte på om man må bytte hele dynamoen, er nok børstene som er på regulatoren som er gåene, kjøper bare komplett børstebru, det er med regulator og børster. Koster 150,- kr. ca. Om det er 90A eller 60A spiller keinerolle, det du skal tenke på er at du får noen som fysisk passer. Om huco eller om fabrikanten kaller seg sopp, spilller ingen rolle Bare skaff noen som passer! Og kjøpe orginale som heter Bosch = kaste penger i dass Dette gjelder bosch, er det en Valeo dynamo så har jeg hørt at dette er en veldig kostbar affære.. Men vet ikke.. Man kan også lodde inn nye børster, dette er mulig og er heller ikke så veldig vanskelig. Men det kan gå galt det og som alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå