///MoePower Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Tok noen bilder i dag av noe vi har stående som jeg tenkte å dele med dere Litt informasjon til å begynne med: BMW E28 (som dere ser) 525i fra 1985 tror jeg den var fra. Bilen hadde vi på skolen på grunnkurs mekaniske fag i fjor, hvor vi bygget veltebur til den, ny front, ordnet mere lyd i eksosanlegget, kortet girspaken og monterte ei ny kule, monterte bøttestol med 4 punkts sikkerhetsbelter, bryterpanel for tenning bensinpumpe startmotor og spyling av vindu, hovedstrømsbrytere, panser og bagasjelåser, sveiset igjen en del huller rundt omkring byttet bensinslanger, dyser fra M535i (visstnok), ny bensinpumpe og ordnet opp i det elektriske så vi fikk bilen til å gå. Nå er det snart 1 år siden vi rigga denne bilen og et par måneder siden forrige gang den var start på, men i dag når jeg pakket presenningen av bilen, satte i hovedstrømsbryterne og kjinna så starta den med engang og går utrooolig pent! Hissig og uten tvil frisk motor, på tross av at den svetter en god del olje og begynner å dra på årene! Den går faktisk penere enn E23`ne mine Her kommer bildene, ganske dårlige men dere ser jo hva det er for noe: Bilen er et regelrett vrak som dere ser, og ikke kommer den til å bli brukt til det den er bygget for, så den ender nok sine dager på høggern til sommern. Skal av den grunn når våren kommer plukke ut motor, gir, spak & pedalsett, sete og understell, for å ta vare på dette til mine egne prosjekter. Så vet dere det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 jeg er intr i det buret der:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2007 Da må det såfall kappes opp og sveises sammen igjen skal det brukes, da det ikke er noe skrudd bur. Mer som må gjøres er å hamre ut begge B-stolpene for å få på plass hovedbøylen, samt jekke det på plass. Man får ikke plass til taklukeopphenget når dette buret er montert, så det må kappes vekk. Det er derfor takluken er åpen på bildene, hadde som plan å sveise den sammen ved hjelp av noen platebiter for å få det tett, slik den stod i "åpenpossisjon" for å dekke over hullet og for at det så bra ut, men ble aldri gjort. Her har du jo billig og bra bur jeg heller ville anbefalt: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68647 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 ok, er ikke så nøye på det, men siden det var såpass mye "rart" med det tror jeg at jeg står over:) buret skulle bare brukes i isbilen(totalt ribba med 2bøttestoler+belter og dash ) har forresten sendt PM til han du linka til også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 La merke til at den hadde takluke, herlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reedline Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 hehe =) god bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2008 Ja, den M30B25`n er jeg svært facinert over, for den går utrolig pent. Bilen er egentlig min bror sin, selv om det er jeg og gammelklassen som har bygget bur og litt diverse diverse i denne. Ettersom den ikke kommer til å bli brukt, kommer den til å hugges. I den anledning får jeg plukke så mye deler jeg bare orker fra den. Ser spesielt godt nytte i den 5 trinn manuellkassa med pedalsett og slikt, ettersom jeg skal bruke den i turbo-bmw`n min som bare har 3 trinn automatkasse for øyeblikket. Det satser jeg på utgjør en rimelig morsom forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 jeg kan godt ta hovedstrømsbryteren hvis du ikke skal ha det eller hele kontrollpanelet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2008 Det skal jeg nok ha selv som det meste annet. Bilen blir ikke skrudd fra hverandre før til sommeren på grunn av lite interesse for å stå utendørs på vinteren å demontere en bil. Blir det noe deler til overs skal jeg sørge for at det blir en mulighet for å overta det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå