Gå til innhold

Rasling i register - overhale . ??

landego1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei sveis å go romjul.

Har en 525 som ikker er i slaget for tiden.

525 Dat, - 02 mod gått 123.000

Er plaget med guffen lyd i maskineriet i blandt. Problemlyden fremtrer kun ved turtall mellom 1200 og 1400 omdr, helst på kald motor og kaldt vær, men merkes også med varm motor.

Hører en rasling, krasing i fra motoren, oppstår kun under belastning. Forstår det slik at det er registeret som krangler, uten å være sikker. Siden dette vistnok er en feil som sjelden og aldri skjer på denne motoren, så vil ikke bmw garantere det heller. Mao, ingen som vet. Verksted skal ha mellom 15 og 20.000 for å åpne registeret å snike litt nedi dær, + evt deler.

Muligens noen andre som kan ha en anelse hva problemet gjelder. Nettop skifta olje, og det hjalp i alle fall ikke.

Hvis en skal gå løs å inspisere registeret selv, er jo det i å for seg en ikke ubetydelig oppgave, Har strengt tatt ikke råd til å spandere 20.000 på et problem som kanskje ikke blir reparert en gang.

Gode råd med tanke på å rive toppen mv. mottas med stor takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var overbevist om det samme på min gamle m43. Men det visste seg at en eksosklemme lå å hamret på eksosen, og lagde nøyaktig samme lyd som en sliten kjede.. Den lagde lyd over 1200omdr. Stille på tomgang.

Så du kan jo gå skikkelig nøye over hele bilen fra undersida, og dobbeltsjekke at noe ikke er løst..

Det var bare en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du forhører deg litt rundt om noen som vet om et uavhengi verksted ellerno som har godt rykte på seg så ville jeg ha dratt dit å fått en undersøkelse!

For det kan hende det er stremmern for eks på registret i verste fall ellerno som er dorlig..

å da kan d bli dyrere enn 20k!!(vis den ryker)

Ikke vert å nøle for lenge med sånne ting fordet om det trange tider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...