Gå til innhold

Noen som kan skru litt i vestfold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har som noen sikkert har fått med seg kjøpt med en BMW e34 (518 90 modell), som jeg liker rimelig godt etter bare noen dager :) Men casen er den at selger sier en ting om reg reim, og service heftet sier noe helt annet. Jeg tror jeg kan gjøre lurt i å bytte reg reim på denne bilen. Men verskted er og blir dyrt vil jeg tro. Er det noen som kan bytte denne reimen i vestfold eller i området rundt vestfold? Jeg blir evig glad, og jeg kan kanskje lære noe også. Og om det ikke er det, så er det kanskje noen som kan tenke seg å tjene noen kroner på å hjelpe meg?!

Jeg ville blitt evig takknemlig hvert fall :)

Skrevet

Ja, greit alt står i haynes boka, men så nevenyttig at jeg begir meg ut på reg reim skifte på egenhånd er jeg ikke gitt :) Tør rett og slett ikke ;)

Så feilen du nevner over her. Vet jeg kjører E34 og ikke 36. Rettet opp nå :)

Skrevet

jeg tror jeg ville ha hørt på pris på verksted først av alt. og så ta det derfra. du behøver ikke nødvendigvis å gå til merkeforhandler vettu:P

Skrevet

har en arbeids kamerat som fikk beskjed på dahles auto at regrem skifte på hans caravelle ville ta ca 3 til 3,5 verksted timer.

tar vel ikke fult så lang tid på bmw'n din vil jeg tro, mye mindre som må skrues av for å komme til...

Skrevet

Å bytte reg reim på M40 motoren går temmelig fort, og spesielt på E34 der det er masse plass.

Hva jeg gjorde en gang var å skru av alle deksler og panseret og spurte om verkstedet kunne bytte reima for å få den hundre prosent riktig, siden jeg ikke hadde noen form for kvalifisert utstyr. De tok 400kr for dette, uten garanti. Da hadde jeg skaffet reim og strammehjul på forhånd.

Utrolig enkelt å skru av de dekslene. Kjølerslangene trenger man faktisk ikke å løsne minns jeg.. Enda instruksjonsmanualen sier du skal ta bort radiatoren :roll: Enklere enn du tror!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...