Gå til innhold

Tråden om min bil, E46 320i Touring.Bilen er solgt.

Richie85
 Share

Anbefalte innlegg

Ser bra ut dette Rikki 8) . Når blir den lagd til salgs til fordel for BMW V8? :twisted:

:D

Bilen blir nok ikke lagt ut for salg, da det er min søster som skal overta denne bilen.. :)

Men må helt klart innrømme jeg sikler på BMW med 8hull foran der.. :D skulle hatt en E38 740ia nyere enn 96 med steptronic kassa og "nye" motoren helst.. :)

Men vi får se hva tiden bringer:D Koster å være kar med 8er når bensinprisen stadig stiger.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det bare å ta av listene å sende de til lakkerer? og hvordan fikk du av de på sidene? bare klipps eller? men det blei sykt bra :P

Alternativ en er å demontere listene og sende dem til lakkerer ja.. Helt enkelt og greit å ta av, bare å bruke litt tid for å være forsiktig da denne plasten ikke tåler allverdens med juling og kan lett bøye seg.. i verste fall sprekke litt..Sidelistene er klipset ja, fort gjort at disse kan ryke, hvertfall noen av dem, så ville gått til innkjøp av noen og samtlige "donger" som sitter mellom klipset og dørhullet. Disse ryker når listen demonteres!

Alternativ to er å ta dem av og lakkere dem selv. det velger du i grunn selv. Jobben i seg selv er ikke så vanskelig men igjen greit å være nøye nok..

Aner ikke hva en lakkerer ville tatt for denne jobben jeg, men du kunne jo hørt? Den lille detaljen gjør hvertfall veldig mye, er min mening!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

richie savna visst litt motor på vei inn til Oslo :) Så spørs nå om det ikke kommer noe mere sylindre?

Du burde også lakke PDC'en din, den tåler vel det?

Om jeg savna det?? Hvordan kan du mene noe sånt..:P Kan vel heller si det slik at bilen har en langt penere lyd enn den har effekt..

kan nok hende det kommer et par til nedi der... tenkte på å lakke pdc.. men følte også da at det kan se litt påklistra ut med å lakkere absolutt alt..

vet ikke liksom.. men hvordan er det å lakke over selve sensorene da? vil jo heller se rart ut å lakke alt annet bortsett fra de?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på han kjekke der a!!

Bytta plugger i stad, ble en litt annen bil da.. Bilen ble mye kvikkere:) Så ikke ut som de pluggene som satt der var blitt byttet på en stund, så var nok greit=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da var det på tide å gjøre noe med clutchen.. æsj!

Men iogmed det vi har pratet om tidligere her om at jeg mangler noe motor, tenkte jeg å like så godt sette på en clutch som tåler noe mer. Fått tips om Sachs Sport, hvem fører dette?

Ser Koed har noe Sachs clutcher, men er dette sport?

Ringte foressten ESS i dag.. trenger jeg si mer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestemt deg for å beholde bilen? :)

Har i grunn lyst til det dersom jeg hiver på noe pustehjelp.. Får se, Ess skulle ha 52000kr inkl. mva for monteringen.. i grunn svindyrt, men personlig synes jeg det er verdt det....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Oppdatering, etter avstemmingen jeg hadde, så ble jeg litt i tankene på å godkjenning av en evt presse. Også kom prislappen fra Stoltenberg, og det lød på 88.000kr i rene avgifter for kompressoren + da 52000kr som ESS skulle ha..

Da ble den planen lagt død dessverre. Kunne jo like gjerne kjøpt en 330i med en gang i stedet!

Men bilen blir beholdt hvertfall ett år til, da dette er mest praktisk fremfor å bytte til en langt mer upraktisk bil med 8hull som jeg helst har lyst på!

*missunder Steffan_C!!

Men i forbindelsen at bilen skal beholdes har jeg bestilt ny Clutch, hjullager skal byttes og jeg lurer på å få handlet denne senkingen omsider.

Blir 40-/30mm med dempere fra GS. Var så billig nå;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

ja, på tide med enda en oppdatering uten bilder.. hehe!

Det glemte jeg helt bort å ta!

Har byttet hjullager foran + ny clutch. Trykkplaten min var gåen, så da byttet jeg hele pakken med utløserlager også. Bilen har blitt GOD å kjøre!

Kjøleproblemet som oppstod i sandefjord var vifta som tok kvelden, denne er nå byttet ut med en annen som har to blader til;) hehe! Så nå skal den kjøle som f.. :P

Bilen er teknisk et vindunder nå! P.g.a viftestyret ble senkesettet avbestilt, noe som er fryktelig irriterende nå.! Men sånn er det bare, den tid den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Fått noe dreis på dynamoen da?

nope, fikk bestilt fra et huggeri og denne var dessverre defekt. Bestilte istedet det jeg burde gjort til å begynne med en ny en, kommer imorgen, så regner med at alt går i orden da.

Kjedelig å ha bilen stående i garasjen, men 2mMy har vært så snill mot meg, for jeg har hatt bilen hans mens min har stått. Er ikke han snill?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...