Gå til innhold

Sentrallås og startsperre noen sammenheng på 93 320i???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på og kjøpe en bil som har problem med startsperre...

Noen som vet hva man gjjør i et sånt tilfelle?

Den kinner som normalt, men vil ikke tenne!

Dette kom etter at sentrallås og låsemekanismen på bilen tok kveld!

Noen som kan hjelpe meg? og si hva som må til for å få fikset dette?

Haster!!!!

Hvis vanskelig og hjelpe/forklare her hadde jeg sittet pris på om noen kunne ringt meg på 92661952 så fort som mulig :wink:

Skrevet

Selger sier det ikke er alarm på den...

Noen som kan bekrefte at det ikke er startsperre på den?

Bilen er forøvrig byttet motor til M50b25 men usikker på hvilken årsmodell den er!

Skrevet

Har så og si kjøpt bilen, så håper ikke det blir et altfor stort problem og få den til å starte igjen...

Er glad for alle tips og råd ang dette problemet :wink:

Har forresten søkt på forumet også og funnet en del råd som skal prøves ut, men finner ikke noen som har akkurat dette problemet...

Skrevet

skal vel egentli ikke vere starsperre før i 95 på e36, men er vel kansje noen untak. vet de med orginal alarm har en form for startsperre, den kobler og ut sentrallås og kuppe lys

Skrevet

jeg har 91 mod e36 og startsperre! ikke alarm! men startsperra mi fungerer sånn at jeg ikke får liv i noe unntatt parklys og radio uten og "deaktivere alarmen" først! altså. skal ikke gå ann å kinne på starter ! så er du sikker på att det er startsperra som gjør att den ikke starter? drar det litt i tvil!

Skrevet
jeg har 91 mod e36 og startsperre! ikke alarm! men startsperra mi fungerer sånn at jeg ikke får liv i noe unntatt parklys og radio uten og "deaktivere alarmen" først! altså. skal ikke gå ann å kinne på starter ! så er du sikker på att det er startsperra som gjør att den ikke starter? drar det litt i tvil!
og den er du sikker på er orginal? ikke ettermontert? flere som har ettermontert startsperre som må deaktiveres med og sette en "penn" mot en føler før man får start på bilen.
Skrevet

Jeg er jo ikke 100% sikker på om det er startsperre som gjør det, men er det selger sier?

Når jeg søkte her på forumet fant jeg vel egnetlig også ut at noen startsperretyper kutter bare tenningen så den vil fortsatt kinne som normalt!

Andre kutter bare strøm til starteren og da vil den jo selvfølgelig ikke kinne....

Men som sagt jeg er egentlig helt grønn og håper jeg finner en metode for å løse dette før det blir altfor kostbart...

Skrevet
og den er du sikker på er orginal? ikke ettermontert? flere som har ettermontert startsperre som må deaktiveres med og sette en "penn" mot en føler før man får start på bilen.

Det er denne typen jeg har (det er også klistret "BMW alarm system" på siderutene). Har hørt at startsperre er påbudt i tyskland, derfor er det vel ikke umulig at de fleste biler som er importert derfra har denne typen (nå vet jeg jo ikke hvor bilen til trådstrarter kommer fra).

Denne fungerer iallefall sånn at det meste fungerer av lys osv., men man får ikke kinnet.

Skrevet

Når sentrallås skiringen min bestemte seg for å ta kvelden, startet ikke bilen. Som du forklarer over, starter gikk og fant liksom ikke helt ut av hva det var som hadde skjedd. dreiv bra lenge før jeg fant ut at det bare var sikringen.

Skrevet
mener jeg har en liggende, kan sjekke i morgen.

Kanon!

Hver gang jeg vrir om nøkkelen ryker det en sikring og bilen starter ikke!

Da må jeg klikke tilbake en dings inne i denne boksen og skifte sikringen for at bilen skal starte igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...