Frode_E30 Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 m20b25 (2.7) Komp 7.8 Topp: lett portet sveiset-planet Z45 turbokam Bunn: CP smidde stempel Eagle råder 324td smidd veiv pianotråd m21 oljepumpe Styring: Haltech e6x 390cc dyser msd fordeler tenning Turbonetics turbo, evolution wastegate. Noen som har prøvd et slikt oppsett? Vet ikke helt størrelsen på turboen min, men den klarer 400hk, det skal dysene også klare. Motoren bør vel klare noe mere? Dette er et seriøst spørsmål så jeg ønsker ikke å høre hva andre "tipper" at dette tåler. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Dysene dine høy eller lav ohm? Hadde ikke turt å satsa 400hk nermere 350. kjør 1 bar og map sikkelig. prøv deg fra forsiktig å du MÅ ha full kontroll over tenninga eller kan det fort bli tenningsbank å det er noe som suger.... Det kan ødelegge selv den beste motoren... Få lånt deg brebandslamda å start mappinga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Motoren din tåler garantert mer! Ville sagt rundt 500-600hk for motoren din. Dysene som setter stopper der. Men, er du virkelig sikker på at du skal satse på 400hk på 390cc dyser? Ville hatt litt oppmerksomhet rettet mot Duty cycle jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2007 Dysene dine høy eller lav ohm? Hadde ikke turt å satsa 400hk nermere 350. kjør 1 bar og map sikkelig. prøv deg fra forsiktig å du MÅ ha full kontroll over tenninga eller kan det fort bli tenningsbank å det er noe som suger.... Det kan ødelegge selv den beste motoren... Få lånt deg brebandslamda å start mappinga. På e6x har man jo full kontroll over tenning og bensin! Har selvfølgelig bredbåndslambda med logging og alt. Får tilgang til bremsebenk i trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2007 Motoren din tåler garantert mer! Ville sagt rundt 500-600hk for motoren din. Dysene som setter stopper der. Men, er du virkelig sikker på at du skal satse på 400hk på 390cc dyser? Ville hatt litt oppmerksomhet rettet mot Duty cycle jeg da Skal ha driftsikker bil med 400hk var planen. Tror nok motoren tåler mer, men det gjør neppe girkassa/mellom/stikk/bak-aksel. Man regner ca 500cc dyse pr 100hk. Det er tommelfinger regel, det fungerer i teorien. Så i teorien er det nok til ca 450hk ved 3 bar. Men har turbo som peaker ved ca 400hk så det skal gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Sakset fra PPF-forum: Beräkna spridare & Bränsletrycksförändring Hp = (antal spridare X spridar flöde cm3 X utnytjandegrad)/(BSFC X 10.2) BSFC: är hur effektiv motorn är. Mellan 0.48-0.6 är vanligt, som tumregel använder man 0.5 Utnytjandegrad: Normal ska man inte driva ut spridarna mer än 80% detta gäller främst låg ohmiga spridare som kan överhettas och låsa sig. Hög ohmiga kan ligga på 100% även om det inte är att rekomendera. Räknexempel på 600ccm spridare 4cylders motor --------------------------------------------------------- Hp=(4 X 600 X 0.8 )/(0.5 X 10.2) => 376hp vid 80% duration Vad ger en bränsletrycksförändring ger i flöde? nytt flöde = gammalt flöde X (nytt bränsletryck / gammalt bränsletryck)^0.5 Räknexempel på 600ccm spridare där man ändrat trycket från 3bar till 3.8bar. --------------------------------------------------------- nytt flöde = 600 X ( 3.8 / 3 )^0.5 => 675ccm (^0.5) är samma som "roten ur" Ex: 600 X roten ur(3.8/3) Skillnaden mellan Linjär & Proggressiv BTR (Bränsle Trycks Regulator) En linjär ger alltid grundtrycket + laddtrycket: (Bränsletryck=grundtryck+Laddtryck*1) En proggresiv ökar höjningen ju högre laddtryck: (Bränsletryck=grundtryck+laddtryck*x , t.ex X=1,2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 400 vil eg tro dette oppsettet tåler, men du bør kvitte deg med fordeler teninga. Det er ikke rom for mye feil på tenninga nr du kommer opp i såpass med effekt. (selv om det helt sikkert finnes exempler på folk som kjører så mye og mere effekt på fordeler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Dysene dine høy eller lav ohm? Hadde ikke turt å satsa 400hk nermere 350. kjør 1 bar og map sikkelig. prøv deg fra forsiktig å du MÅ ha full kontroll over tenninga eller kan det fort bli tenningsbank å det er noe som suger.... Det kan ødelegge selv den beste motoren... Få lånt deg brebandslamda å start mappinga. På e6x har man jo full kontroll over tenning og bensin! Har selvfølgelig bredbåndslambda med logging og alt. Får tilgang til bremsebenk i trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå