TOM T HALL Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 HJELP VET NOEN HVA TYPE AUTOMAT OLJE JEG KAN BRUKE PÅ EN BMW E34 1991MOD ? JEG STÅR I STAMPE OG ER TOM PÅ AUTOMATEN . GÅR DET AN OG BRUKE AUTOMATOJE SOM KJØPES PÅ BENSINSTASJONEN, EVT HVA TYPE ? BMW FORHADLEREN ER STENGT OG JEG MÅ HA NÅ Svar ønskes snarest ! mvh TOM T HALL. Moderatoredit (R Andersen): Vennligst les reglene for forumet før du poster. Det er unødvendig å skrive med stor skrift. Vi forstår hva du sier selv om du skriver med liten skrift.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Dextron III, på min m50b20 90'. Ja, du kan bruke den på bensinstasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Du må under bilen å se på klisterlappen som står på kassen for å være sikker. Den vanligste oljen er atf 320 (dex III) men kasser med adaptive giring og nyere utgaver bruker ofte en spesialolje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 du må se om d er g meller zf kasse å 5 hp18 osv og kordan farge det er på merket svart eller grønt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOM T HALL Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2008 på automatkassen står det 5 hp 18 Hva type automatolje skal jeg bruke da ? vennligst svar ønskes snarest ! mvh tom t hall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOM T HALL Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2008 nb : glemte og skrive at den platen som 5hp18 sto på var halve svart og andre halparten blank. mvh tom t hall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Dexxron III (3), eller hydroTexaco 7045E. Alle Dexxron III oljer er mineraloljer laget etter samme spesifikasjoner. Og du vet hvordan det gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOM T HALL Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2008 ja eg reiner med, det skal bare fylles på og da fyller jeg rett oppi peilepinne røret, stemmer ikke det ? Takk for raskt svar det satt jeg stor pris på mvh tom t hall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 er ikke "vanlig" peilepinne og påfyllingsrør på ZF5HP18. Derfor jeg spurte om du vet hvordan du gjør det. Hvorfor skal du fylle ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 ja eg reiner med, det skal bare fylles på og da fyller jeg rett oppi peilepinne røret, stemmer ikke det ?Takk for raskt svar det satt jeg stor pris på mvh tom t hall. Hvis du har et peilerør for girkassa (lang peilestav, i motsetning til motorens peilepinne), så kan du fylle der ja. Men husk, peiling etter at du har fylt røret fullt av olje er umulig. Bilen skal gå når du peiler i tillegg. Pass på at du fyller rett mengde. Det er viktig! Som Ske1eton sier er det ikke alle kassene som ble utstyrt med peiliepinne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 5hp18 ble så vidt jeg vet ikke laget med peilepinne. 4hp22 derimot ble det. http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf Er det ikke noen spesiell grunn for at man skal "bytte" /etterfylle, og man ikke kjenner prosedyre, er det best å la det være er min mening... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå