Gå til innhold

KingB's E34 M5 DriftWaggon 2012 Edition


KingB
 Share

Anbefalte innlegg

DETTA er en feit touring altså! dritt at jeg ikke fikk vært på rudskogen igår og sett den aksjon, men du/dere kommer vel på vårmønstringa til bmwccn???

Takk :)

Har lyst til å ta turen den helgen ja! Ser ut til at det blir søndagen som passer best. Hvordan er opplegget? Er det mer kjøring på lørdagen enn søndagen? Hvilkan dag tror du er best å komme på...? (..ser ut til at jeg kun klarer en av dagene..)

Men du kan glemme slik kjøring på BMWCCN sine treff, der er det fokus på kjøretrening, med "optimale" rundetider og sporvalg. slik kjøring som vises på bildene her, medfører utestengning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt.

Men leste tidlegare i tråden at bilen har Nürnburgring pakke med EDC, og at du har montert Coilovers, lurer på ka du har gjort med EDC demperene og elektronikken til dei?

Bare bytta dempere og latt systemer være på bilen?

Får du feilmelding i Check kontrollen? (EDC nich active?)

Eller kordan gjorde du dette?

Da EDC systemet er omfattende og har 9 komponenter, deriblant sensor på rattakslingen, akselerasjons-sensor etc.

Er usikker på dette, da det var forrige eier som byttet til KW settet. Har kikket etter og det ser ut som om han bare har "koplet" av elektronikken ved selve demperene. Ledningsnettet ligger der enda. Ingen feilmeldinger!

Okay, kordan er det med oljerørene og akkumulatorene da?

Tilfelle du ikkje viste det er det servo-oljen som går til demperene, men eg sku gjerne vist dette, da eg sliter med feilmelding på dette, da det er Coilovers på bilen, og systemet ligger der endå med ledninger, akkumulatorer, rør etc.

Har du sjangs å sjekke opp i dette og gitt meg tilbakemelding evt. sendt oppskift til meg hadde dette vert topp, gjerne på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan glemme slik kjøring på BMWCCN sine treff, der er det fokus på kjøretrening, med "optimale" rundetider og sporvalg. slik kjøring som vises på bildene her, medfører utestengning.

jaha....

Hvis dette er tilfelle, så blir det nok ikke noe BMWCCN-treff på meg. Personlig syns jeg det er kjedelig å kjøre rundetider. Drifting er nok mer min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å ta turen den helgen ja! Ser ut til at det blir søndagen som passer best. Hvordan er opplegget? Er det mer kjøring på lørdagen enn søndagen? Hvilkan dag tror du er best å komme på...? (..ser ut til at jeg kun klarer en av dagene..)

Det er alltid flest biler på lørdager, ergo blir det mest kjøring pr. mann på søndager :wink:

PS:anng at du sa: "ideal spor er for kjæringer", alle klarer å sladde :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var på BMW treff på ValleHovin i dag. Tok et par bilder på veien bort, men glemte å ta bilder da jeg kom inn på treffet :lol:

treff-1-foran.jpg

treff-1-bak.jpg

Etterpå dro KingB og Helleberg på dekkjakt. Drifting til helgen... :lol:

dekkjakt1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en deilig sommerdag på Rudskogen over igjen. RuudRacing arrangerte trackday. KingB og Jayman tok turen...

sommer047-1.jpg

sommer136-2.jpg

sommer144.jpg

sommer141-2.jpg

Et dekk revnet og fikk en skikkelig pisk som dasket på bakskjermen min. Ripa opp skjermen og døra og fikk slått av lista på døra.

sommer179.jpg

Bilen fungerte utmerket helt til en av radiatorslangene sprakk!! AArrghh!!!

sommer180.jpg

I og med at denne slangen lå så krøkkete plassert så ble det ikke mulig å operere på stedet. Vi taua brakka hjem til Oslo :)

sommer181-2.jpg

Da er det bare å plage GS bildeler de neste ukene og få dritten sammen igjen til GATEBIL på Våler :) Ses der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...