Gå til innhold

KingB's E34 M5 DriftWaggon 2012 Edition


KingB
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Da er tiden inne for å børste støv av M5'en igjen!

Saken med Tollvesenet der de forlangte 60000,- kr av meg fordi jeg kjørte uten varebilgitteret er nå avsluttet. Kravet er frafalt og jeg behøvde ikke å betale en eneste krone! Ikke spør hvordan jeg fikk det til, men saken er nå ute av verden og bilen er tatt frem igjen for å klargjøres til 2010 sesongen!

Følg med - nå kommer oppdateringer på løpende bånd igjen!! juhu :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banefelgene er blitt pulverlakkert hvite. Jobben er utført av pulverlakkeringsfirma Gunnar Hippe i Moelven. Resultatet er meget bra og prisen var helt overlegen! Gunnar Hippe kan anbefales på det absolutt varmeste!! For mere info se: www.ghippe.no

KopiavHvitefelger001.jpg

KopiavHvitefelger005.jpg

KopiavHvitefelger006.jpg

2 stk nye framdekk for optimalt grep: Hankook Ventus R-S2 semi slics:

KopiavHvitefelger011.jpg

Dekk montert på felger:

KopiavHvitefelger014.jpg

KopiavHvitefelger015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der! Sandblåste du de også eller? Hvordan felger er det forresten? Og er det lov å spørre hva du betalte? :P

Gunnar Hippe sandblåste og lakkerte dem! De tar 1800,- pluss mva for å sandblåse og lakkere 4 felger! Og de gjør god jobb! Det kan flere her på forumet bekrefte! :) Felgene er av merket MIM og felgtype RIMINI. MIM fabrikken er konkurs så disse felgene blir dessverre ikke produsert lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som har fulgt med så har dere sikkert fått med dere historien om casterstagforings problematikken. Casterstagsforingene er antageligvis de foringene på E34 som får hardest påkjenning (hvertfall ved banekjøring), og det viser seg at dette et svært svakt ledd. Powerflex som lager polyurethane foringer har også laget en forsterket foring her. Denne ble montert og testet på vår bil før sesongen 2008. De første 2 treffene fungerte de godt, men etter det fikk vi store vibrasjoner i forstillingen, og årsaken var at gummien i foringen hadde gitt seg!! 1 cm bevegelse i foringen utgjorde alvorlig slakk i hjulopphenget:

Slitt Powerflex foring:

forstilling037.jpg

Det ble mye diskusjoner med "fagfolk" på nettet, og flere som hadde opplevd det samme tilfellet. Flere konkluderte med at originale M5 foringer var det beste alternativet!

Originale M5 foringer ble så montert:

forstilling040.jpg

Sesongen 2009 var i gang, og dommen ble raskt felt! Originale foringer er komplett ubrukelig til banekjøring. Myke som grøt, og bilen ble veldig vinglete og uforutsigbar ved harde nedbremsinger.

I dag er det blitt montert nye Polyurethane foringer fra GS-Performance! Dette er en helt ny type foring som jeg har veldig trua på! Hvis man ser på konstruksjonen så ser man at den i selve hylsedelen består av ca 50% alu og ca 50% poly. Gummien er skikkelig fast og mye hardere enn Powerflex sine! Passformen er 100% perfekt! Dette gleder jeg meg virkelig til å få testet ut i 2010.

M5005.jpg

M5002.jpg

M5007.jpg

M5009.jpg

M5010.jpg

8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...