Gå til innhold

KingB's E34 M5 DriftWaggon 2012 Edition


KingB
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm ikke vet jeg.. Men vet at den mellomakselen der har vært sveiset tidligere av eieren før garnes..

Men for og ikke ødlegge tråden.. Kingb vet å kjøre.. Alltid likt og se åssen han ratter den øsa av ei stasjonsvogn.. Aldri prøvd stasjonsvogn så funderer om den er bedre og holde eller værre..?

Men henger meg forresten på Yngve.. Er for mye ulykker på gatebil.. Synes å det er kanskje for mye bil inne på banen på en gang..

Kingb: Gjort noe med diff eller er det orginal sperre? føler 25% på m3 sperra mi blir for lite på knappe 700hk.. Og sliter å med en sinnsyk varmgang i diffen.. Noen tips?

Er einig i det meste her, eg syns og folk er fryktleg flinke til å trykke gassen i bånn når dei snurre. Etter mi meining finst det da bedre løysinger enn det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel hjemme fra ferielivet og "back in business". Nå er det 2 treff igjen i år som jeg håper på å få med meg.

Det er Midnight club på Rudskogen 5 September og Gatebil på Rudskogen 10-12 September.

Må få sjekket om ræva mi passer i de stolene :wink:

Så lat som du har blitt på dine eldre dager, så skal du nok ikke se bort ifra at det begynner å bli trangt for deg ;)

Kjekt å høre at bilen funker så bra som den gjør. Skikkelig bygget bil dette :-)

Takk :)

...og nei jeg er ikke en av Garnes gutta. De kjører kanskje noe villt til tider men det gjør alle.. Og det inkluderer deg å Kingb

Takk 8)8)

Håper vi ses rundt en røyksky snart, uten bulker. :D

Gleder meg til det Yngve! Ses vi før jeg går av med pensjon...? :lol:

Kjipt når slike ting skjer, men bra kjøring av deg på gatebil da. Blir det utretting av bulk eller skifte hele skjermen?

Takk for det! Skjermen er byttet!

Kingb vet å kjøre.. Alltid likt og se åssen han ratter den øsa av ei stasjonsvogn.. Gjort noe med diff eller er det orginal sperre? føler 25% på m3 sperra mi blir for lite på knappe 700hk.. Og sliter å med en sinnsyk varmgang i diffen.. Noen tips?

Takk for det! Kjører foreløpig med original diff. 3.91 utv og 25% sperre. Føler også at det ikke er optimalt, så planen for vinteroppgraderingene er i full gang! Ny diff med andre specs er nr.1 på lista for 2011 sesongen. Info kommer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge slitt med å finne den optimale clutchløsningen for denne bilen. Jeg ønsker en clutch som aldri slurer, og som uten unntak tvert kan ta igang i 2.gir med fullt hjulspinn! Nå bytter jeg clutch for 4 gang!

Jeg kjører nå med clutch og svinghjul fra 3.6. Dette oppsettet har originalt fjærer i lamellen (i motsetning til 3.8 som har fjærbelastet svinghjul.) Den nye kombinasjonen er: Sachs Race Engineering 765 trykkplate og PPF 4-puck 240mm sinter lamell. Denne lamellen er basert på 3.8 oppsettet, og har ingen fjærer. Dvs at etter å ha montert den nye clutchkombinasjonen, så vil det ikke finnes fjærbelastede ledd som "gir etter".

7yiyd5xz8a6bvk4wsdte.jpg

1oglhss8gs22u3yf09m1.jpg

pykx6aujouo6j6is389h.jpg

Samtidig med clutchoppgraderingen, ble det byttet alle foringer i giroverføringene, samt byttet til GSP girkassefester i stiv polyurethane med aluhetter:

239unhzrsluk0krj58f3.jpg

Bilder fra montering:

k9tvnxf1axe79tki66x5.jpg

nmt9x9qqdb5lgb43foqb.jpg

nvppodqk5heu9qhv5i56.jpg

ryjyuzvbd2cfgokuyn23.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutch er testet og virker relativt kjørbar! :)

Skikkelig testing vil bli gjort på Rudskogen på førstkommende søndag (5.september)!

Girkassefestene derimot, ble for meg en meget stor skuffelse!! Vibrasjonene fra kasse og motor forplantet seg EKSTREMT i hele bilen. Mye mer enn forventet! Bilen kjentes ut som om den bare gikk på 5 sylindere, rattet dirret som en eksentrisliper og girspaken kjentes ut som en vibrator med overlading! Jeg kan umulig begripe at gevinsten med disse foringene er verdt denne ubehagelige kjørefølelsen. GSP girkassefestene ble plukket at allerede i kveld og nye originale er montert. Bilen ble smykke å kjøre igjen!

Konklusjon: GSP Poly girkassefester anbefales ikke! Terningkast:0 :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...