Gå til innhold

KingB's E34 M5 DriftWaggon 2012 Edition


KingB
 Share

Anbefalte innlegg

Da er jeg igang med vinterens prosjekter! :)

I går var jeg hos Peder Westerberg i Gøteborg og leverte deler til den nye diffen. Peder driver firmaet Mobimech på hobbybasis. Han har lang fartstid innen BMW motorsport og store kunnskaper om BMW Getrag girkasser og differ. Overhaling, ombygging, rep, u name it - han fikser det!

Ny diff skal bygges. Bygger ikke på den som står på bilen nå, da denne er så bra og jeg ønsker å bevare den. Ekstra diffhus ble kjøpt inn, samt alle lager, pakninger, følere, osv.

Denne diffen skal bygges opp med org 4.10 BMW Motorsport utveksling. Dette resulterer i økt akselrasjon! Peder skal også oppgradere sperreenheten. Originalt sperrer denne 25%. Etter modifisering vil den sperre 45%. Det finnes ingen ferdiglagede deler til dette, så alt må spesiallages fra scratch! Her kan du lese mer om Peder og Mobimech: http://www.mobimech.com/

4.10 utveksling:

rpttgpajfoj5mcx3a9hj.jpg

Alle lager og pakninger nye:

96n7zvvp67f5zzwjoaqz.jpg

Diff som det skal bygges på:

tfcsgzn602eyr01qkad1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010 sesongen er over! Et år som har vært preget av for lite banekjøring.. Det har vel blitt 7 treff som jeg har kjørt på. Bilen har har fungert stort sett feilfritt. Dynamoen røyk på veldedighetdagen til Jarmund på Rudskogen, og jeg ble påkjørt på Gatebil i Juli. Men bortsett fra det, så har jeg bare kost meg og kjørt opp maaaange sett med dekk! Nå har vogna gått i hi for vinteren. Nå venter full shine, teknisk sjekk og et par oppgraderinger ;)

Ja ja min skyld at den gamle drosja di tok kvelden på veledighets arrangement mitt..he he

neste år skal jeg ha en reserve bmw klar så du får skremt noen barn hvis/når bøøørsa di går i stykker..ha ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja min skyld at den gamle drosja di tok kvelden på veledighets arrangement mitt..he he neste år skal jeg ha en reserve bmw klar så du får skremt noen barn hvis/når bøøørsa di går i stykker..ha ha :D

Gleder meg! *siklesikle* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...