///MFosse Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 EG vett om at batteriet er dårlig, kan dette være orsaken !: D Da håper vi på det
camxer Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Får du start på bilen? Hos meg var batteriet så dødt at starteren gikk ikke engang. Var bare en liten del av elektronikken som fungerte.
///MFosse Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Batteriet mitt og er så flatt ! Bør eg bare lade det opp? evnt kjøpe nytt, eller bør eg ta turen til nermeste BMW forhandler ? Takk for svar !
camxer Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Da tar du et multimeter og hvis den viser mindre enn 12,3V på batteriet ved motoren avskrudd er det ganske så sikkert at batteriet er helt dødt. Du kan prøve med et kraftig batterilader, men tviler. 12,7V er fulladet. Hvis du har et dødt batteri kan jeg gi deg et tips som er å stikke på biltema og kjøpe bilbatteri der. Betalte 700kr for mitt og det er verdt hver eneste krone!
///MFosse Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 OK Starta bilen idag morning, ved hjlep av kabler, så kjørt en del, og nå lyser ikkje lampen lenger, å bilen starter å går helt fint.. SÅ for se hva det blir til Målte iallefall at bilen lader batteriet bra så det va kansje flatt batteri eller noe Biltema på mandagen då
Bimmerlars Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Denne girkassevarsellampen kan komme pga. for lite olje, feil med software (trenger da å legge inn ny programvare) eller at girkassa mekanisk sett er slitt/defekt. Det jeg vet ihvertfall
camxer Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Hvis varsellampen har aldri skrudd seg på før og du har helt død batteri da den begynte å lyse er det temmelig sikkert at girkassen er helt ok og maser bare etter å få nok strøm Begynner lampen å lyse igjen er det lurt å ta diagnose, men det var altså ikke tilfellet med meg.
bmw330i Skrevet November 17, 2013 Skrevet November 17, 2013 hei ! har nå et lignende problem som dere, får opp den varsel lampen på min 323ia e46. tok diagnose og fikk feilmelding på bremselysbryteren , så jeg byttet den ut med en ny. og lampen er der fortsatt ..... hørte også det kunne være litt for lite olje på kassen så jeg gjorde som de fleste anbefalte ( skifte olje og filter i kassa) men lampen er der enda.... noen som har vært borti ? bilen brukes daglig og går helt normalt, eneste som er at cruisecontroll funker ikke etter den lampa kom på noen tips eller ideer ?
Albino Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 Har du slettet feilkoden etter bytte av bryter og oljeskift?
bmw330i Skrevet November 20, 2013 Skrevet November 20, 2013 Ja det gjorde jeg , kjører kanskje 100m så kommer den på igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå