Gå til innhold

rar varsellampe e46 automat????

Mboy
 Share

Anbefalte innlegg

hei

E46 01

Ved siden av der kilometera osv står har jeg en liten "skjerm" til. Der det står vilke gir bilen er i. P D SD osv. men i dag kom det plutserlig opp et utropsteng med en slags søm rundt. P "!" sto det. Noen som vet hva det er indikering på????

Takker så mye for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det signalet for at kassa har gått i nødprogram du mener? det er vel et utropstegn med en taggete runding rundt om jeg ikke husker feil. Det kostet meg 42000 :D[/quot

Hææææ? fortell litt mer? er kassa på tur til og rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme signal på vår e36 320 automat. gult utropstegn med ett tannhjul rundt. Bilen har tidligere vært en smule daukjørt (108.000km siden 92) så snakka med EMM sport i trondheim som mente kassa kunne få dette problemet ved slike tilfeller. Kjørte den god å varm å litt hardt ett par mil, etter dette girer kassa silkemykt samt har ikke sett mere til dette symbolet. Vil ikke anbefale deg å gjøre det sånn uten videre. ta en diagnose-sjekk først iallefall.

Ville bare fortelle deg at det nødvendigvis ikke kommer til å koste deg 42.000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp det samme lyset på min.

Pratet med Schmiedmann, og di hadde en teori på at det kunne være litt for lite olje på kassen.

Så derfor har jeg bestilt olje+filter til den, så prøver jeg et oljeskift i første omgang. Funker ikke dette, så kjører jeg til kassa står, åsså bruker jeg 10lapper på å bygge om til manuell. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

tenkte jeg skulle låne tråden din litt. Hvordan gikk det med deg forresten? Hva gjorde du? Har begynt å lyse til meg litt oftere enn vanlig de siste dagene. Til vanlig har det forsvunnet ved å slå av og på motoren, men det har ikke funket like godt i det siste. Må si at bilen virker heelt normal når det lyser, men litt irritabelt allikevel. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 5 months later...

Det kan være mange årsaker til det. Hos meg skrudde den varsellampen seg på da jeg hadde død batteri. Nødprogram betyr at du skal kun kjøre til nærmeste verksted/hjemmet ditt og det beste er nok å ta en diagnose istedenfor å synse :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dette engang jeg hadde tatt en motorvask, det var på en 325tdsa e36.

Tenkte å ta 320dat vi har nå med til automatgearservice for en full flushing og ny olje samt nytt filter. Han sa dette kom på mellom 3 og 6k alt etter hvor "skitten" kassen var. Tror uansett det er en lur investering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...