Minibusa Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 Skal straks i gang med et e30 prosjekt med m5 motor. Tenkte det ville passe bra med en liten teknisk tråd om det... Har noen spørsmål til dere som har gjort dette før, kjedelig og finne opp kruttet på nytt... Har kjøpt en donor m5, hva får jeg brukt av deler fra den? Hva kan være kjekt og hente fra andre modeller? Hvor kommer utfordringene? Motorfester/girkassefester, hva passer her? Eller må disse lages? En liten oppskrift om dere har... Mvh Anders
02 Touring Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 Du finner noe her http://www.bimmers.no/search.php?mode=results Legg inn s38b36 i søker feltet og teknisk forum
Minibusa Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Skrevet Januar 2, 2008 Du finner noe her http://www.bimmers.no/search.php?mode=resultsLegg inn s38b36 i søker feltet og teknisk forum Ja vet det, men er vel ganske enkelt og samle allt i en tråd også Er sikkert fler en bare meg som har lyst til å få oversikt over dette...
stian329 Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 I denne tråden finner du en del praktisk info: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... highlight=
Øyvind L. Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 I denne tråden finner du en del praktisk info:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... highlight= Følger du den tråden må du senke traversen får og få panseret igjen.. Det er ikke rette måten å gjøre det på, men den billigste og enkleste. Tenker dette svaret setter fart på posten din
Øyvind L. Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Jeg har S50 i E30M3. Den passer mye bedre siden den er en del kortere og man får tyngden i bilen lenger bak, men nok om det. Saken er at du må bruke de rette motorfesten. Jeg har desverre ikke 100% fasit på hvilke deler du trenger, men vet at det blir brukt Alpina motorfester. Jeg VET at det ikke er nødvendig å senke traversen vertfall selv om mange tar den snarveien. Han som hjalp meg å plassere min motor har bygget et par E30er med S38b38 i og han senker ikke traversen, han bruker bare de rette motorfestene. S38B38 er høyere og tar mere plass enn B36. Helge Vik senker traversen mener jeg.. Så de som ser opp til han bør følge han sine triks så går det som det går... Jeg har diskutert dette før på bimmers. Skal innrømme at jeg tok feil om et par ting da, men man lærer for hver dag som går.. Kommer nok til å få en del "kjeft" i morgen skal du se.. Lykke til
Balltre Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 I denne tråden finner du en del praktisk info:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... highlight= Følger du den tråden må du senke traversen får og få panseret igjen.. Det er ikke rette måten å gjøre det på, men den billigste og enkleste. Tenker dette svaret setter fart på posten din De senket jo traversen i DTM også (nei, jeg orket ikke lese linken. mulig det står noe annet rart der)
Bimmerlars Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Senka di traversen i DTM for å få lavere tyngdepunkt?
Øyvind L. Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 I DTM kjører de ikke med vanlige bærearmer trodde jeg. De bruker noe slikt som dette Da blir det ikke noe problem med at styrekulene står i spenn når man kjører som de vil gjøre når man senker traversen med vanlige bærearmer.
Balltre Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Senka di traversen i DTM for å få lavere tyngdepunkt? Ja.
336mik Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Får vel gi øyvind litt kjeft jeg da. Bruk av de "rette" delen tilsier at noen av motorens orginale deler,som innsug og bunnpanne må byttes/modifiseres. Det er rett og slett ikke plass til en s38b36 i en e30,uten å senke travers,eller finne på noe annet lurt. Dette blir det samme som at man ikke får en normal personbil inn i en normal stekovn.
Balltre Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 I DTM kjører de ikke med vanlige bærearmer trodde jeg.De bruker noe slikt som dette Da blir det ikke noe problem med at styrekulene står i spenn når man kjører som de vil gjøre når man senker traversen med vanlige bærearmer. Fjæringen er såpass senket at en senking av traversen gjør bare godt for å unngå bumpsteer. Innfestningene skal være originale iflg. reglene såvidt jeg husker.
Balltre Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Eller hadde jeg en tankefeil der? Jaja. Dagslyset vil avsløre.
pIMp Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 I DTM kjører de ikke med vanlige bærearmer trodde jeg.De bruker noe slikt som dette Da blir det ikke noe problem med at styrekulene står i spenn når man kjører som de vil gjøre når man senker traversen med vanlige bærearmer. Fjæringen er såpass senket at en senking av traversen gjør bare godt for å unngå bumpsteer. Innfestningene skal være originale iflg. reglene såvidt jeg husker. Senking av travers vil bare øke vinkelen på styrestaget. Hvordan kan det motvirke Bumpsteer? Trodde de monterte en kloss imellom, helt ytterst der bærearm og styrestag er festet på fjærbeinet i DTM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå