Kristov Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 I DTM kjører de ikke med vanlige bærearmer trodde jeg.De bruker noe slikt som dette Da blir det ikke noe problem med at styrekulene står i spenn når man kjører som de vil gjøre når man senker traversen med vanlige bærearmer. Fjæringen er såpass senket at en senking av traversen gjør bare godt for å unngå bumpsteer. Innfestningene skal være originale iflg. reglene såvidt jeg husker. Senking av travers vil bare øke vinkelen på styrestaget. Hvordan kan det motvirke Bumpsteer? Trodde de monterte en kloss imellom, helt ytterst der bærearm og styrestag er festet på fjærbeinet i DTM. Skal ikke styrestaget være i linje med tannstanga? På bildet ser det ut som om det er en voldsom knekk - det vil vel føre til mer bumpsteer?
Minibusa Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Skrevet Januar 25, 2008 Tror jeg har lest meg fram til at traversen senkes 2 cm? Flere som har erfaring med det? Hvilke motorfester har dere brukt? Bare bli edru på søndags morgenen så knekker jeg meg på nytt prosjekt! Skal bli moro og se hvordan en E30 ser ut
Sir Hofstad Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Du finner noe her http://www.bimmers.no/search.php?mode=resultsLegg inn s38b36 i søker feltet og teknisk forum Ja vet det, men er vel ganske enkelt og samle allt i en tråd også Er sikkert fler en bare meg som har lyst til å få oversikt over dette... Bra tenkt Ble stor- motor da
Sir Hofstad Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 I DTM kjører de ikke med vanlige bærearmer trodde jeg.De bruker noe slikt som dette Da blir det ikke noe problem med at styrekulene står i spenn når man kjører som de vil gjøre når man senker traversen med vanlige bærearmer. Fjæringen er såpass senket at en senking av traversen gjør bare godt for å unngå bumpsteer. Innfestningene skal være originale iflg. reglene såvidt jeg husker. Senking av travers vil bare øke vinkelen på styrestaget. Hvordan kan det motvirke Bumpsteer? Trodde de monterte en kloss imellom, helt ytterst der bærearm og styrestag er festet på fjærbeinet i DTM. Skal ikke styrestaget være i linje med tannstanga? På bildet ser det ut som om det er en voldsom knekk - det vil vel føre til mer bumpsteer? Bilen på bilder er løftet med tø-søylers bukk el, og derfor har fjærer spent seg ned, hvis du skjønner... Bilen står ikke på hjula.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå