Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som klarer å finne frem et koblingskjema for sentrallåsen til e36 coupè? Eller vet åssen farger det er på ledningene som gjør at den låser og låser opp?

Skrevet

ikke noe spesielt, bare at skal koble på fjernstyring av sentrallåsen så da må jeg vite dette :P Ingen her som har koblet på en alarm eller fjernstyring eller begge deler før, som har vært borti disse ledningene før? eller noen som i det minste kan si meg hvor hovedenheten til sentrallåsen ligger så er jeg et skritt videre hvertfall ? :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg prøvd å finne denne svarte boksen, men finner den ikke over sparkepanelet. eneste svarte boksen jeg finner der står det Hella på så regner med det ikke er den ? Og er en annen svart med litt metall boks der som er festet helt til høyere med MASSE ledninger til så regner med at det ikke er den heller.

Noen som har peiling evt. har bilde av hvor den ligger? kanskje den er godt "gjemt"?

• 3 weeks later...
Skrevet

det er den svarte bak den "med metall" altså helt mot veggen...

MEN, mitt problem: Hvor finner jeg alarm-koblinga?!? finnes ikke denne en plass på alle e36 ? regner med kabelen fra panser-sensoren går dit, men mista sporet av den... Bedre å koble seg på den, for der er alt man trenger iallefall :P

Skrevet

Ikke bare vet jeg hvordan man gjør det, jeg har tilogmed gjort det!

Og siden du ikke klarer og finne ut av det selv (slik jeg gjorde av og google en del) skal jeg gå ut i bilen nå, demontere dekselet under hanskerommet og ta bilde av hele dritten :P

Skrevet

Hehe så fint :)

åssen type fjernstyring var det du koblet til og siden du først skal under der, kan du vel også sjekke hvem farger det var på ledningene du koblet deg innpå ? :P

Skrevet

Okei folkens hær kommer det en gang for alle :) Jeg montert en DEFA 800-serie med sentrallåsstyring.

På kontakten helt til høyre i bildet er det de to ledningene helt til høyre, bakpå bryteren som styrer sentrallåsen. Den ene ledningen er hvit og den andre er blå med grå stripe.

Nå glemte jeg litt fargene siden jeg var på statoil å hentet kaffe etterpå, men jeg er ganske sikker på at det er den hvite som låser opp, og den blå med grå stripe som låser igjen. Men dette må dobbeltsjekkes.

99bliyue6wnyxmln4ltd.jpg

Skrevet

Har prøvd med de fleste ledningene jeg kan måle strøm på når sentrallåsen åpner/lukker nå, men får ingen reaksjon utenom at jeg har ødelagt et par sikringer...

Noen som har montert alarm eller lås-fjerstyring på en E36 uten "factory alarm plug" før, og kan forklare hvordan det fungerer til en som sliter? (a)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...