Gå til innhold

Instrument

Anniken
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Er heldig eier av en 525 Turbo Diesel, Automat, 2001-mod med M5- styling. Det er to problemer jeg håper å få litt info om, glødepluggene og instrumentene i dashbord. :?

Skulle skifte glødepluggene i dag, men da jeg tok av motordekslene kom sannheten fram.. jeg må demontere innsuget for å komme til. Stemmer?

Er ikke mekaniker, men jobber som kunderådgiver på et merkeverksted, så i den forbindelse får jeg litt hjelp av gutta. Men, de er ikke helt vant med BMW, så det blir for min del å famle litt i mørket..

En annen ting er den digitale delen av instrumentet, der varsling om glatt vei osv kommer opp med tekst. Der mangler det 2-3 bokstaver for å få komplett tekst. Litt irriterende... :evil: Fikk tips fra BMW-verksted om å rengjøre kontaktene bak på intrumentet. Det gjorde jeg idag, men det ble ikke bedre i det hele tatt. Brukte elektro-spray, om sprayet flere ganger..

Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette? Fant den kontakten det som er kranglete..

implf60lwvtqunu1hqbf.jpg

Alternativet er å sende instrument til reperasjon, eller i verste fall kjøpe nytt..

Alle lure triks og råd mottas med takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Hvis jeg skal demontere selve instrumentet, er det lett å se hvilke kontakter jeg skal rengjøre? Er litt utrygg når det gjelder slike ting..

Dette lurer jeg også på. Noen som har gjort dette? Og hvilket stoff skal man rengjøre med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...