051726 Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 jg har en 91 mod e36. så skjønner jg ikke helt om det er abs på denne og de ikke virker eller om det ikke er abs i det hele tatt. grunnen til at jg lurer er fordi det er sånne abs releer i sikringsboksen. det er vertfall ikke noe abs som funker når bremser nå. noen som vet hva jg kan gjøre for å finne ut av detta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Kan jo f.eks sjekke om det er ABS-sensorar...skal vere 1 på kvart hjul. Viss du ikkje har noko ABS som virkar og ikkje lys om det i dashbordet er det nok lite sannsynleg at du har... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RMstn Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 ta en lommelykt og lys bederst på dashbordet så ser du om det er et ABS lys der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jpse36 Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 alle har abs lys i dashbordet. selvom bilen ikke har abs. men om bilen din har abs og lyset ikke lyser er det mulig forige eier av bilen, har tatt ut pæra for å få den igjennom eu kontroll. dette var gjort på bilen min før jeg kjøpte den, å når jeg satt inn lyspæra i displayet lyste den som bare faen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osjaavik Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Jeg har hvertfall ABS på min 318 e36 91mod, så regner med at du også har det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Var ikke ABS standard på alle E36... Hvis du har testa ABS en på is eller noe og mener den ikke virker kan den jo være bortkoblet pga dyre feil, er noen kroner både for å ha verksted til og lete opp ledningsfeil men spesielt for ny styringshjerne osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ralph Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Jeg har en 91 mod e36 320i og den har ikke ABS.. kan jo enkelt å greit bare sjekke sikrings boksen om de sikringene som er til ABS er der eller ikke. Kanskje min er bortkoblet grunnet dyre feil en gang i tiden? Ikke veit jeg ;o Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rino Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 ser det ganske enkelt hvis du åpner panseret, sitter abs pumpe der om du har abs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 jeg har 91 modell 318i, og den har ikke ABS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 ser det ganske enkelt hvis du åpner panseret, sitter abs pumpe der om du har abs. Ja, kan være en grei måte å sjekke på, he-he... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
051726 Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2008 takk for svar alle sammen. det ser ut som om abs bremsene er koblet bort. og det er noe dritt viss det blir dyrt å reparere feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Et slikt system er ikke så mange komponenter. Hvis man kan måle og feilsøke komponenter selv kan man finne feilen og evt sjekke pris på nye deler. Kan være bagateller om gjør at de har valgt å koble bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå