Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det an å montere turbotrykksmåler på en 320diesel? har en sånn crdi motor fra 04.. er bowerboksa og litt friere luftveier..

går dem på høyt trykk? holder det med en som går til 2 bar? og hvor skal jeg hente lufta til måleren fra? noen som har erfaringer? og jeg driter i folk som spør hva jeg skal med det... det er tøft! :):)

Skrevet

Orginale motorer har en tendens til å lade under 1 bar hvis vi tenker oss diesel/bensin generelt og ser bortifra "sportsbilene".

Som andre har sagt før meg her, finn deg en plugget nippel på innsug/trykkrør et sted som du kan "åpne" og koble deg på, eller bruk et T-stykke på en av de andre vacumslangene du har på motoren.

2 bar holder i massevis ja :)

Skrevet
Orginale motorer har en tendens til å lade under 1 bar hvis vi tenker oss diesel/bensin generelt og ser bortifra "sportsbilene".

Som andre har sagt før meg her, finn deg en plugget nippel på innsug/trykkrør et sted som du kan "åpne" og koble deg på, eller bruk et T-stykke på en av de andre vacumslangene du har på motoren.

Diesel bilene idag har vel cirka det dobbelte orginal trykk av det bensin biler har. Kjenner ikke bmw med tankte på trykk, men det værste som kan skje er at nåla i måleren knekker eller forskyver seg.

Skrevet

Hva trykk du refererer til Larsen vet jeg ikke men det er vel kompresjon, ja den er det dobbelt så høyt . Men trykket i innsuget er ladetrykk og det er på alle di nyere BMW comonrail motorer på opp mot 1.6 bar på max.

Skrevet

hmm.. det er bra.. tror du den går opp mot 2 bar når den er dugelig oppjustert eller? kjører med max oppfutta powerbox..

Skrevet

Enig med bonden her..

Kompressjonen i dieselmotorer er mye høyere enn i bensinmotorer, slik har det vært i alle år for å få dieslene til å gå, og bensinerne til ikke å tenningsbanke..

Skrevet
Hva trykk du refererer til Larsen vet jeg ikke men det er vel kompresjon, ja den er det dobbelt så høyt . Men trykket i innsuget er ladetrykk og det er på alle di nyere BMW comonrail motorer på opp mot 1.6 bar på max.
Jeg referer selfølgelig ikke til kompresjon. Orginalt turbo trykk på en bensinbil vil sjeldent være mer enn 1 bar mens ny diesel biler går opp mot 2 bar.
Skrevet

Tror ikke den går så mye høyere en den gjør orginalt ,da dette er en VNT Turbo som sitter på din bil.Trimming av disse motorene gjør at di justerbare skovlene inni turboen reguleres så at den begyner å lade mere og gi mere diesel ved lavere turtall og holde trykket lenger en på orginalt program,du får et større register som bilen trekker i.

Skrevet

alle biler med turbo kan ha måler, instruksjon kommer med måleren.

2 bar greit bilen lader sikker ikke no mer en 0.7 vil jeg tippe

Skrevet

Diesel bilene idag har vel cirka det dobbelte orginal trykk av det bensin biler har. Kjenner ikke bmw med tankte på trykk, men det værste som kan skje er at nåla i måleren knekker eller forskyver seg.

Hehe.... :roll:

De har kansje det dobbelte av lavtrykksbiler(bensin) men over 2 bar har de ikkje! Ligger som regel på 0,9-1,2kg. Medrekna atmosfæretrykket blir det 1,9-2,2kg men det er det sjelden referert til(kun Audi omtrent som bruker å rekne dette med).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...