plugg69 Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 går det an å montere turbotrykksmåler på en 320diesel? har en sånn crdi motor fra 04.. er bowerboksa og litt friere luftveier.. går dem på høyt trykk? holder det med en som går til 2 bar? og hvor skal jeg hente lufta til måleren fra? noen som har erfaringer? og jeg driter i folk som spør hva jeg skal med det... det er tøft! :)
ADHD POWER Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 det skal nok la seg gjøre det. kjenner ikke motorene i e46, men det finnes vel en vakumslange noe sted du kan koble deg til. måler som går til 2bar holder i MASSEVIS!
plugg69 Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Skrevet Januar 4, 2008 skulle tro det, men har hørt at di moderne dieselmotorne går høyere enn 2bar... så er litt spent...
Bonden Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Di lader ikke mere en 2 bar på orginal motor , de maks 1,3-1,6 bar.
///MoePower Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Orginale motorer har en tendens til å lade under 1 bar hvis vi tenker oss diesel/bensin generelt og ser bortifra "sportsbilene". Som andre har sagt før meg her, finn deg en plugget nippel på innsug/trykkrør et sted som du kan "åpne" og koble deg på, eller bruk et T-stykke på en av de andre vacumslangene du har på motoren. 2 bar holder i massevis ja
Larsen Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Orginale motorer har en tendens til å lade under 1 bar hvis vi tenker oss diesel/bensin generelt og ser bortifra "sportsbilene".Som andre har sagt før meg her, finn deg en plugget nippel på innsug/trykkrør et sted som du kan "åpne" og koble deg på, eller bruk et T-stykke på en av de andre vacumslangene du har på motoren. 2 bar holder i massevis ja Diesel bilene idag har vel cirka det dobbelte orginal trykk av det bensin biler har. Kjenner ikke bmw med tankte på trykk, men det værste som kan skje er at nåla i måleren knekker eller forskyver seg.
Bonden Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Hva trykk du refererer til Larsen vet jeg ikke men det er vel kompresjon, ja den er det dobbelt så høyt . Men trykket i innsuget er ladetrykk og det er på alle di nyere BMW comonrail motorer på opp mot 1.6 bar på max.
plugg69 Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Skrevet Januar 4, 2008 hmm.. det er bra.. tror du den går opp mot 2 bar når den er dugelig oppjustert eller? kjører med max oppfutta powerbox..
///MoePower Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Enig med bonden her.. Kompressjonen i dieselmotorer er mye høyere enn i bensinmotorer, slik har det vært i alle år for å få dieslene til å gå, og bensinerne til ikke å tenningsbanke..
Larsen Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Hva trykk du refererer til Larsen vet jeg ikke men det er vel kompresjon, ja den er det dobbelt så høyt . Men trykket i innsuget er ladetrykk og det er på alle di nyere BMW comonrail motorer på opp mot 1.6 bar på max. Jeg referer selfølgelig ikke til kompresjon. Orginalt turbo trykk på en bensinbil vil sjeldent være mer enn 1 bar mens ny diesel biler går opp mot 2 bar.
Bonden Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Tror ikke den går så mye høyere en den gjør orginalt ,da dette er en VNT Turbo som sitter på din bil.Trimming av disse motorene gjør at di justerbare skovlene inni turboen reguleres så at den begyner å lade mere og gi mere diesel ved lavere turtall og holde trykket lenger en på orginalt program,du får et større register som bilen trekker i.
BMW89 Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 alle biler med turbo kan ha måler, instruksjon kommer med måleren. 2 bar greit bilen lader sikker ikke no mer en 0.7 vil jeg tippe
E36Cab1 Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Orginale motorer har en tendens til å lade under 1 bar hvis vi tenker oss diesel/bensin generelt og ser bortifra "sportsbilene".Som andre har sagt før meg her, finn deg en plugget nippel på innsug/trykkrør et sted som du kan "åpne" og koble deg på, eller bruk et T-stykke på en av de andre vacumslangene du har på motoren. 2 bar holder i massevis ja Diesel bilene idag har vel cirka det dobbelte orginal trykk av det bensin biler har. Kjenner ikke bmw med tankte på trykk, men det værste som kan skje er at nåla i måleren knekker eller forskyver seg. Hehe.... De har kansje det dobbelte av lavtrykksbiler(bensin) men over 2 bar har de ikkje! Ligger som regel på 0,9-1,2kg. Medrekna atmosfæretrykket blir det 1,9-2,2kg men det er det sjelden referert til(kun Audi omtrent som bruker å rekne dette med).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå