AlXz Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Hei! Lurer på hva som må av for å kunne ta av bunnpanna på en 316, E36. ??? Er dette mulig uten å måtte plukke motoren ut av bilen?? Styrestag, osv. må av først??? Takker
Dirty Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 tapp olje, skru den av! mulig du må ha av stabstaget , men er ikke sikker! det finner du fort ut av!
AlXz Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Skrevet Januar 4, 2008 Ok Så det er bare å få heist den opp foran og starte å skru??
AlXz Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 ... Noen som har gjort dette på en 4-er før..?? Må motorfestene løsnes og motor løftes litt fra ramma?? Tenkte det var greit å vite før jeg startet hvis noen vet Takker
Bimmerlars Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Sitter bunnpanna foran eller bak travsersen? Mulig du må senke forstillinga for å få panna forbi oljepumpa. Er sånn på E30 med M20 motor, men ikke M10. Dårlig svar jeg kom med nå, men hjelper kanskje noe
AlXz Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Sånn.., tok en stund før jeg fikk tid, men nå er bunnpanna løs.. Ser ut til at traversen sitter i veien for å få den ut... Kan jeg bare skru av traversen..? Eller er det noe som må passes på da..? (Aldri gjort det før.. ) Takker for svar
Bimmerlars Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Motoren må naturligvis løsnes fra traversen, og henges opp. Pass på at du ikke drar i stykker leddet for styringa og servoslanger. Kanskje du må skru løs fjærbeina fra dempertårna får å få det langt nok ned
AlXz Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Hmm... Så jeg skrur løs traversen.., men da må motoren heises opp for at traversen skal henge nede så jeg får plass til å dra ut bunnpanna..?? Blir ikke lettere å plukke ut hele motoren da..?? (Er vel mye lettere å sette på igjen bunnpanna, + fikse annet da...
Bimmerlars Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Å ta ut motoren for en sånn jobb blir veldig overdrevet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå