turboxs Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 Stramvaier: Takk. Ja block off plata ble bra den. Azeton: Det er motoren hans som er lik min. motoren min starta første gang for et år siden da så jeg har drevet en del lengre. Det blir mye av det samme på bilene våre ja. F,eks grenrør må vel bare bli som det er da det er så møkk trangt nedi der. tore: Kjører e85 ja. Vidar har satt opp kammene så jeg har ikke målt for å se hvor mye det er enda. 8.8 i komp. På den kompen kan det kun kjøres e85. Jeg tror den kurva bli et hælvette å kjøre med.Fornøy med tall. men det blir litt brå økning mellom 3800 og 4600. må roe den litt der så da skal jeg ha på en 60mm tial wg.fikk ikke under 660 hk så.Prøve å regulere trykket litt så det kommet på en annen måte. Std drivverk. Skal ha på en annen mellomaksel. Skrev at jeg har liten turbo for edge skal jo ha større.
TurboTore Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 ..tore: Kjører e85 ja. Vidar har satt opp kammene så jeg har ikke målt for å se hvor mye det er enda. 8.8 i komp. På den kompen kan det kun kjøres e85. Jeg tror den kurva bli et hælvette å kjøre med.Fornøy med tall. men det blir litt brå økning mellom 3800 og 4600. må roe den litt der så da skal jeg ha på en 60mm tial wg.fikk ikke under 660 hk så.Prøve å regulere trykket litt så det kommet på en annen måte. Std drivverk. Skal ha på en annen mellomaksel. Skrev at jeg har liten turbo for edge skal jo ha større. Jeg har ca den kompen selv og kjører på 99okt. Har dog ikke den effekten det her er snakk om, men har ikke vært noe problem så langt, 1.3 bar, og tror jeg skal greie 1.5 bar. Et godt tips er å investere i elektronisk ladetrykksregulering fra Autronic - er bare en liten magnetventil og koster drøyt tusenlappen! Har slik på min og jeg har 216 hjulhk(434 nm) v/3500 omd, 273 hjulhk (480nm) v/4000 omd, 342 hjulhk (533nm) v/4500 omd....altså en jamn,fin økning.Meget kjørbart! Men..med så mye effekt som du har vil du uansett få en kraftig effektpeak. Anbefaler at du tar en tur til Autokvikk på Alfaset ,når motor er montert i bil, og ved hjelp av nevnte ladetrykkstyring får justert kurva i "bremsebenken" der. De er meget dyktige der oppe. Hvilket ladetrykk oppnådde du effekten på og hvor stort eksoshus har du?
DANI Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 RÅTT,eller GALSKAP siden du foretrekker det istedet
turboxs Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 tore: jo det går å gå oppover men vidar sa det var vits i på bensin med den kompen. Skulle egentlig kjøre elektrisk i benken men fikk ikke under 1.2 i trykk så da dro vi på det lille siste manuelt bare. Planen har hele tiden hvert å gå på med en slik. Vi tar nok endel på gata først oxo får jeg se om det blir en tur i rulle eller dynopack etterpå. Jeg har en følese av at dem ikke er flinke nok på tenning. Jeg har høyere tall enn deg hele veien men det er jo i motoren da. Men du har mindre turbo og med volum så det skulle tatt igang mer enn det gjør med tanke på at jeg har større snurre og mindre volum men. Men men. Jeg har q med 1.15 hus. Passa bra det. 0.3 me di baktrykk på max. max hk på 6500. og jeg har 95% av nm ved 4600 da.
TurboTore Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 95% av nm v/4600 omd,ja...hehe..håper du har dekkspons! Grunnen til at effekten min ikke "tar av" er nettopp ladetrykksreguleringa - jeg har senket ladetrykket i mellomregisteret for å best mulig beholde veigrepet. Uten regulering hadde jeg nesten 700 nm på hjula v/5500 omd! Det spant og spant og spant... Blir gøy å se bilen i aksjon når den er ferdig, dette blir en hissig farkost!
turboxs Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 700 har jeg ved 4250. og 935 ved 4600. detta blir helt håpløst........ Ja jeg må få meg no dekk spons tror jeg. Håper noen runder på bane får noen lystene på det. Er bilen din ferdig eller? Vi må vel satse på noen bmw treff til sommeren. Blir en 4-5 turbo bmw er i drammen til sommeren hvertfall. oxo har jeg 2 kompiser med e30 m3 og kolegaen til edge har e34 m5 suuuperstrøken.
TurboTore Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Bilen min er i d store og hele ferdig,men må bremse på nytt når benken er klar - den slapp for oss så jeg har ikke fått målt full effekt, heller ikke fått tunet den opp til max.. I tillegg har jeg planer om å montere dobbelvanosen igjen og se hvordan d ev. påvirker effekt og kurve. E85-mating har også her ligget i kortene hele tiden,men d tror jeg får vente litt; henter kanskje 100 hk til med det med denne turboen,men vil først se hvor langt jeg kommer på pumpebensin. I disse dager har den fått prøvemontert ispigg så får vi se hvordan den liker isbanekjøring..
turboxs Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 å faen skal du dra den bilen på isen får juling der oppe allså. vet ikke om jeg hadde gjort det men
911dozer Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Hva har dere som bruker E85 gjort for å forhindre at etanolen angriper metall,slanger,pakninger etc? Eller er det ikke et reelt problem?
turboxs Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Jeg har alt av slager og koblinger nytt av type AN (armynavy) Metall blir ikke angrepet av etanol tror jeg. Eneste pakningen etanolen komme i kontakt i er toppakningen og der er det stålring så det skal ikke være noe problem. Før lagring over tid bør det has litt 2t oljee i bensina
911dozer Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Det angriper metaller, men jeg vet ikke i hvor stor grad, eller om det har noen praktisk betydning. Regner med at det egentlig ikke er noe tema for metallets del. Hadde vært interesant å vite noe mer om det da... så om noen vet i hvor stor grad metallet bli angrepet, vil jeg gjerne lære:)
turboxs Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 tror ikke det ahr noe å si. folk har kjørt med detta i flere år nå å hadde hvert et problem så hadde jeg vist om det.
TurboTore Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Problemet er at Ethanolen tørker ut gummien i slanger,dyser og ev.pumper. Resultatet kan i verste fall bli smuldring av gummi f.eks i en slange som deretter tetter dysa og resten kan vi tenke oss.. Svenskene bruker jo mer og mer Ethanol og jeg tror mange av dem bruker vanlige gummislanger etc. Har ikke selv erfaring med emnet,men antar at det vil gå bra en stund - ihvertfall hvis det ikke får "stå i ro". Ellers er det jo teflonslanger som gjelder.
E30 2.7turbo Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Trenger en ny mellomaksel jeg også, skal vi levere sammen. Du skal vel levere sammen med Hauklid?
stian329 Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Les litt her om ethanol og metaller(alu): http://www.nmma.org/lib/docs/nmma/gr/en ... n_Paper.do Det vil jo vise seg over tid hvordan det fungerer. Regner ikke med at motor/bensinsystem kommer til å brukes år etter år uten noe ettersyn. Worst case scenario har vi ikke lyst til å tenke på.. Skal kjøre E85 jeg også, så for min del er det et høyst interessant tema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå