sveinern2 Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 hei! I det siste har jeg fått en ulyd i styringa, liksom en uling når jeg svinger i lav fart. samt den virker litt vinglette når jeg kjører. Bilen har også blitt mer urolig under kjøring. Så jeg tenkte at det var servo oljem når jeg åpna lokket for å måle (tror jeg åpna riktig? stod noe om atf olje only eller noe slikt på lokket) og der var det ikke olje opp til minimums streket. var ikke olje på målepinnen i det heletatt. Så hvor skadlig er dette? kan servon bli ødelagt? hvilken olje skal jeg fylle på? Er mulig det er et verksted som har glemt å fylle på olje... Den var på verksted for 1mnd siden pga jeg krasjet. Og noen dager etter jeg fikk den igjen beggynte det med lav uling. Tenkte ikke noe på det da, men nå har den blitt høyere og høyere.. help!
Riefarn Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Er skadelig ja, fyll på ATF olje så fort du kan... ville ikke kjørt den før det var olje på den..
sveinern2 Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 Ok, har vært på shell og kjøpt olje nå. Det står: Dontax TA. Type IID. ATF OIL. Automatgirlolje. Funker denne? kan den blandes med den som er på nå? Og et lite flaut spøsmål; Servo olje er den toppa som er på venstre side av luftfilteret og er oransj i midten? også står det ATF-OIL ONLY på? Takk for hjelp!
jolly Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Hadde jeg visst hvilken bil du hadde så hadde det vært lettere , men siden det står atf olje på beholderen/lokket så er jeg sikker på at det er det som er servo tanken din.
sveinern2 Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 er en e36 318is 1994 mod. Kommer fra Ålesund jeg også
Riefarn Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Hvis det er en beholder i motorrommet med etiketten ATF er det servo oljen ja...
Loffen Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Brukte denne oljen på min 320. Den er rød? Har funka for meg.
sveinern2 Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 Den er rød ja har fylt på nå, og alt funker perfekt! Takk for hjelpen!
jolly Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Må IKKE fylle noe annet enn atf olje bare så det er sagt ! Kjører du feil olje her så er sjangsen for snekke havari fordoblet , og den kostnaden vil du ikke ha . Tro meg på det...
Brekke Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Jeg har akkurat fått samme problem, er det samme Olje til min servo? 91 320i e36??
turn-in Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Klikk deg inn på smøretabeller hos castrol, så ser du det: http://www.castrol.com/castrol/castrolh ... oryId=3130 Dere som har gått tom, har dere hatt lekkasje? Jeg har sett kraftig svetting under servobeholderen på flere biler.
Sir Hofstad Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Er 2 typer olje avhengig av om du har feks nivåregulering. Kan se det på farge da Dexxron er rød. Vil anbefale å tette lekkasjen, og det gjør man ved å bytte ut klemmene på slanger fra beholder med ordentlige slangeklemmer, som regel.
magnus28 Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Et tips til dere som har fått ulyd i servoen, er å tilsette litt Omega917, det funka iallefall for meg! Ulyder ble borte, og svetting forsvant.
vegard89 Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 er vel ikke skadelig å kjøre uten.. men like greit å ha det i orden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå