Gå til innhold

Diffen oppfører seg rart!E36

lunde
 Share

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at det enne hjullageret på venstre side er ødelagt ,men har ikke fått bytta det så det er endel slakk i hjulet ..

Skulle sjekke om diffen funka som den skal ..Jekka bilen opp og rulla for hand på det enne hjulet, men da gikk det andre samme vei..DEt har det ikke gjort før..Drar jeg hjulet rundt litt hardt henger det andre litt etter men så kommer det samme vei igjen

jeg legger fra meg 2 striper.Er ca 25% sperre,men er orginalt da!

Bilen er kjørbar ,men knekker avogtil fra den enne bakhjulet men tror det bare er det hjulageret som lager den lyden eller er det diffe??

Hvorfor går hjulene samme vei når jeg ruller på dem?

Er diffen gåen?

Hva kan være galt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss de er 320i du har så er de ikke diff sperre på de. viss du tar å setter bilen i gir og vrir på begge jula så kan du kjenne om de er slerk i klokka viss de er de så forklae de en del, da er sjansen stor for at klokka snart tar kvell:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk opp kun det ene bakhjulet. Er det andre hjulet tungt å snurre har du diffbrems/evnt knust no inni der. Går det lett rundt uten ulyder er alt i orden.

Min E30 med gamle diffen før jeg skifta den pga. slakk la ALLTID to svarte striper, uten diffbrems. Vet ikke grunnen til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke diffsperre på 320 ? født i går eller?

sier seg jo selv lunde! med den herjingen du holder på med! så er det jo diffen din som er sliten og den ryker snart! den"lille" diffen til bmw tåler ikke en dritt! sett på 325 diff med mellomaksling!

jeg knakk 4 differ på 1 år! satt på 325 diff! og den er like fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Er bilen kjørbar?

Jeg la forresten fra meg 2 striper når jeg stod stille og børna på tørr asvalt!

Han sa så han som solgte bilen til meg at det var sperre,men viser seg at det ikke er det :o

Ög nei Dirtyboy, ble ikke født igår :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...