M3 Yngve Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Hvordan fjærne asfalt matter på lettest og rimligst måte??? Noe gromme tips??
TheBirg Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Husker ihvertfall at i den tiden jeg la de på, så brukte jeg varmepistol for å legge de på\forme de. Kanskje det funker for å ta de av. Har fjernet noe, men ikke mye. Har da skrapt av med sparkelspade, som er ca 40mm bred (og supplert med stor flat skrutrekker)
Johnny Bravo Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 du kan jo prøve diesel... Det tar d meste når d kommer til asfalt
336mik Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Diesel er også mitt hotteste tips,men lukta er jo noe man da må slite med en stund. Hvis du legger i litt mer jobb,så er varmepistil og noe å skrape med et godt alternativ.
jon///M Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 har hørt at varmepistol kan brukes eller tørris, tror d lå noe om det på volvoforum.no
Johnny Bravo Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 varme er jo bra seff. Men varmepistol må jo gå vanvittig tregt?! Bruk en propanbrenner isteden... Lukten av diesel vil vel forsvinne ganske kjapt når man får fylt opp coupeen med gummirøyk! Ü
D.Toft Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 jeg brukte varmepistol og sparkelspade. gikk kjapt, ikke varme for mye, da blir den klissete. om du varmer akkurat nok, så vil du få av større flak
Stramvaier Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 propanbrener er gromt å bruke. er det beste egentlig
driftbimmer Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 jeg brukete varmluftspistol og en sparkelspade.. det er uten tvil det BESTE men det mest tidskrevende kanskje? og om du skal ha bilen din hvit innvendig? så må du være nøye med å fjærne ALT! og vaske GODT med diesel/tynner der de har sitti.. pga det sitter igjen en del rester av mattene,og når de blir satt i så blir de "limt" på med varmluftpistol.. så da ligger det en slags oljefilm igjen og den kommer opp når du lakkerer.. bare mine tips.. skal bli moro å kjøre neste sesong.. bygger bmw til neste år jeg å... satser på en ca 710+ nm hilsen " naboen" til hallon=)
Johnny Bravo Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Bare å varme rikelig.. Om restene som sitter igjen er varme nok så er det jo bare å tørke de vekk med papir eller noe. Og om lukta ikke hefter så reingjør med en klut/papir med litt diesel på mens det fortsatt er litt varme igjen.. Jo varmere det er jo bedre virker dieselen
Aama_Racing Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 må nokk henge meg på varmepistol å sparkelspade:) jeg gjorde det i hele e30'n jeg hadde for et par år siden:) eller, jeg brukte hårføner da men funker bra, litt tålmodighet, å ikke varme for mye så går det ganske smertefritt, tror jeg brukte en dag på det den gangen:) brukte og hvitesprit tror jeg det var å matteklut for å få bort restene:) lykke til:) blir gromt med e46 driftebilen:D
M3 Yngve Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 Tusen takk for gode tips, jeg også har hørt at varme pistol og stor tålmodighet er tingen. Makan 710+NM? Da burde du skaffe deg mye dekk. Blir gøy å se til våren hva folk har fått til på vinter halvåret. Lykke til alle sammen. Får slenge på et god røyke bilde da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå