Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt min 318i e36 i 2mnd nå også hele tiden har det lyst et rødt lys på instrumentpanelet og finner ikke ut hva det er? Det er en runding med noen(2-4 stk) klosser eller noe. Noen som vet hva detter for noe? :?

Skrevet

Dette er indikator for slitte bremsebelegg.

Det sitter en "føler" på høyre bakhjul og venstre fremhjul.

Den blir ødelagt når bremseklossene blir så slitt at de må byttes.

Dvs. at sensoren(e) også må byttes.

Så enten så må du bytte bremsekloser eller så har de blitt byttet uten at sensoren(e) ble byttet.

• 2 months later...
Skrevet

den samme lampen lyste på meg i går på vei inn til oslo, men den har slokna nå igjen..

Hvorfor slutta den brått å lyse? trodde hvis klossene først var slitt, så lyste den helt til det ble gjort noe med..

Og det som er rart er at bilen var på Eu-godkjenning for 4 uker siden, da burde de jo ha sett om bremsene var slitte??

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet
den samme lampen lyste på meg i går på vei inn til oslo, men den har slokna nå igjen..

Hvorfor slutta den brått å lyse? trodde hvis klossene først var slitt, så lyste den helt til det ble gjort noe med..

Og det som er rart er at bilen var på Eu-godkjenning for 4 uker siden, da burde de jo ha sett om bremsene var slitte??

Er vel en viss mulighet for at det er litt dårlig kontakt i pluggen til føleren da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...