Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en motor m50b25 motor jeg bygger turbo på og klarer ikke å bestemme meg hvilken bil jeg skal sette den i. Ideen var først og sette den i 325 en min men da blir det problemer med driverk.

Så alternativet er å skifte understell/driverk til m3, men det er jo en stor jobb + at det blir vanskelig og få bilen godkjent me turbo, noe jeg egentlig bare kan se langt etter.

Så fikk jeg en ide om å importere en e36 m3 3.0 og bytte motoren med min m50 motor og godkjenne den med turbo 286hk som jo er orginalt.

Hvordan blir dette, helt på bærtur eller? :P

Vet det er noe kødd med å sette i en gamlere motor en den som sitter i bilen fra før...

Skrevet

Ja.. Biltilsynet kan svare deg på alle sprørmålene du har. De har fastien. Du blir ikke arrestert hvis du ringer eller sender en søknad til de.

Skrevet

Hehe, ville mye heller hatt S50'en jeg da! :) Men importerer du en M3 for å sette M50 turboen i og skal godkjenne og ha dette på skilter så må du betale avgifter!

Skrevet

ja, jeg kunne jo hørt med biltilsynet..., men når dette var bare en tanke så tenkte jeg og høre her først:)

S50 er jo fin den:) men hvist det ikke skal rare greiene til og få godkjent med turbo så velger jeg heller det, for så og sku opp trykket og dobble hestekreftene :twisted:

Hva mener du med avgifter? er jo klar over at en må betale engangsavgift og mva for å få på skilter, men er det noe flere avgifter ang turbo godkjenning?

Skrevet

Hvis du har turbotrykk som genererer 286 hk så vil jo avgiftene bli det samme som en standard M3... altså kanskje rimeligere å kjøpe en Norsk bil som er godkjent ombygget til M3 for under 200K.

Skrevet

kanskje det blir rimeligere det ja, har jo ikke akuratt det utvalget i norge da, men kanskje det dukker opp noe.

Får ta en tlf til biltilsynet og høre om det er noe mulighet for dette.

Takker for svar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...