Gå til innhold

Celica CS vs. 325Ix

Azeton
 Share

Anbefalte innlegg

Har en ix selv og er veldig fornøyd, den har 63% bak og diffbrems og hvis snøen ikke er for høy, tar den seg bedre frem enn min gamle patrol og det sier litt (begge på testvinnende vinterdekk)

Helt enig, suveren til å ta seg frem.

I tillegg kan man sladde litt :D

Men det er vel 67% bak og 33% foran, eller er jeg misinformert?

Diffbremsen er i tillegg av viskosetypen som gjør at den bremser mer etterhvert som du spinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke helt på dette systemet til ix. Har en 325ix selv men 4+4 systemet funker jo kun ved full sving og mye gass (piruetter) når jeg retter opp går den tilbake til bakhjulstrekk. Og den er som en bakhjulstrekker på veien og leke med.. Åssen funker dette a??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd 325iX, bare 525iX, men desverre aldri på noe spesielt krevende underlag. Celica GT4 har jeg derimot prøvd på isbane, og det er nok eneste gangen jeg har likt å kjøre toyota. Du verden hvor fin balanse det var i det firehjulstrekket! Kunne kjøre sidelengs gjennom absolutt hele isbanen om man ville det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke helt på dette systemet til ix. Har en 325ix selv men 4+4 systemet funker jo kun ved full sving og mye gass (piruetter) når jeg retter opp går den tilbake til bakhjulstrekk. Og den er som en bakhjulstrekker på veien og leke med.. Åssen funker dette a??

Høres merkelig ut, skal være konstant drift på alle 4. Det som gjør at den går å leke med er jo at det dobbelt så mye trekk på bakhjula som forhjula. Hvis du ikke merker stor forskjell i forhold til din andre e30 må det være et eller annet feil. Jeg testa min på tørr og litt ujevn is her om dagen, spant nesten ikke i 1. gir og da dro jeg omtrent ut giret. Har nye piggdekk, men likevel. Med en ren bakhjulstrekker hadde jeg rukket å spinne ut 2. giret på samme strekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har selv kjørt både IX og CS, å CS spiser nok IX til frokost i de fleste sammenhenger..

Desverre for bmw entusiaster med riskoker hat, men sånn er iallefall mitt inntrykk :)

At CS er en skrangle bil som alle andre japanske biler, er jo et uunngåelig faktum hehe, men den er slettes ikke så ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...