Azeton Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Lurer litt på hvordan disse bilene fungerer oppmot hverandre? Har lyst på 4x4 som virkelig trekker på 4x4 og ikke 80% forhjula. Bare lufter litt greier her for å høre hva dere andre har og si..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Jeg ville ha gått for en Celica faktisk. Tror nok at firhjulstrekksystemet er mere optimalt enn på IX'en... Celica CS er jo faktisk en "rallybil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 raskest på vålerbana i helga var 325ix touring,og dekkene var absolutt ikke noe å skryte av. Skal sies at det var audi rs2 der,som ikke virket helt orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Har en ix selv og er veldig fornøyd, den har 63% bak og diffbrems og hvis snøen ikke er for høy, tar den seg bedre frem enn min gamle patrol og det sier litt (begge på testvinnende vinterdekk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Jeg ville ha gått for en Celica faktisk. Tror nok at firhjulstrekksystemet er mere optimalt enn på IX'en... Celica CS er jo faktisk en "rallybil" Hva slags 4x4 system har denne cs`n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Har en ix selv og er veldig fornøyd, den har 63% bak og diffbrems og hvis snøen ikke er for høy, tar den seg bedre frem enn min gamle patrol og det sier litt (begge på testvinnende vinterdekk) Helt enig, suveren til å ta seg frem. I tillegg kan man sladde litt Men det er vel 67% bak og 33% foran, eller er jeg misinformert? Diffbremsen er i tillegg av viskosetypen som gjør at den bremser mer etterhvert som du spinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Januar 8, 2008 Share Skrevet Januar 8, 2008 Skjønner meg ikke helt på dette systemet til ix. Har en 325ix selv men 4+4 systemet funker jo kun ved full sving og mye gass (piruetter) når jeg retter opp går den tilbake til bakhjulstrekk. Og den er som en bakhjulstrekker på veien og leke med.. Åssen funker dette a?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Januar 8, 2008 Share Skrevet Januar 8, 2008 Jeg har aldri prøvd 325iX, bare 525iX, men desverre aldri på noe spesielt krevende underlag. Celica GT4 har jeg derimot prøvd på isbane, og det er nok eneste gangen jeg har likt å kjøre toyota. Du verden hvor fin balanse det var i det firehjulstrekket! Kunne kjøre sidelengs gjennom absolutt hele isbanen om man ville det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Januar 8, 2008 Share Skrevet Januar 8, 2008 Jeg har mer sansen for CS. Det jeg ikke vet noe om er holdbarheten/vedlikeholdskostnader... Spørs jo litt hvor mye penger man vil bruke, CS ligger sikkert på det dobbelte av en E30 325iX i pris... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Januar 8, 2008 Share Skrevet Januar 8, 2008 Skjønner meg ikke helt på dette systemet til ix. Har en 325ix selv men 4+4 systemet funker jo kun ved full sving og mye gass (piruetter) når jeg retter opp går den tilbake til bakhjulstrekk. Og den er som en bakhjulstrekker på veien og leke med.. Åssen funker dette a?? Høres merkelig ut, skal være konstant drift på alle 4. Det som gjør at den går å leke med er jo at det dobbelt så mye trekk på bakhjula som forhjula. Hvis du ikke merker stor forskjell i forhold til din andre e30 må det være et eller annet feil. Jeg testa min på tørr og litt ujevn is her om dagen, spant nesten ikke i 1. gir og da dro jeg omtrent ut giret. Har nye piggdekk, men likevel. Med en ren bakhjulstrekker hadde jeg rukket å spinne ut 2. giret på samme strekning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Februar 23, 2008 Share Skrevet Februar 23, 2008 Tatt prisen i sammenlikning så er ix helt klart vinneren, tror faktisk den skulle gitt cs`n litt å jobbe med også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Februar 23, 2008 Share Skrevet Februar 23, 2008 Har selv kjørt både IX og CS, å CS spiser nok IX til frokost i de fleste sammenhenger.. Desverre for bmw entusiaster med riskoker hat, men sånn er iallefall mitt inntrykk At CS er en skrangle bil som alle andre japanske biler, er jo et uunngåelig faktum hehe, men den er slettes ikke så ille.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 Sjekket litt om denne cs`en den var jo faktisk litt rå 190-220 turbo hp etter som hvilken generasjon det var, viskose senterdiff og thorsen bakdiff, sikkert et greit oppsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2008 CS en er 208hp i den ble lagd i 5000eksempler i fra 1991-1992 rundt der tror jeg. Så du tenker nok på den orginale Gt-4? Cs har noen små forskjeller på understell og intercooler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå