Ola. Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Skrevet Mars 4, 2008 Hvordan er det å montere en slik motor i 318is ? Skal vel gå, men du trenger nok girkasse og mellomaksel i tilegg.. kanskje diff og.. Dette tar du jo bare ifra en 325 eller no, så det koster ikke all verden.. IS har vel 325 understell, så den skriker jo om mere pulver
Ola. Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 Sunndalsøra er mellom Oppdal og molde/kr.sund.. Motoren er fortsatt tilsalgs, selv om det er noen intresserte.. Super motor til super pris.
haavard Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 MÅ man ha m3 eller 328 girkasse og clutch eller kan man bruke girkasse og clutch fra M50 osv..?
Dirty Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Hva følger med? er på jakt etter et allersålite motorbytte i min bil. og denne motoren virker jo Ok.
iNthe Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 hvordan passer dette i biler uten original antispinn? er vel egne spjeld på denne motoren?
Ola. Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 hvordan passer dette i biler uten original antispinn?er vel egne spjeld på denne motoren? Står antispinn spjeld på den ja, men det er det jo bare å låse av/fjerne å ikke benytte seg av.. Største utfordringen for de som vil ha motoren i biler pre 96, er EWSII startsperre systemet.. Enkelt å montere motoren i biler med systemet fra før, men litt mere jobb å koble til EWSII på gamlere biler.. Er masse info om slik oppkobling på nett, så det er ikke noe stort problem, bare litt jobb.
Ola. Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 Hva følger med? er på jakt etter et allersålite motorbytte i min bil. og denne motoren virker jo Ok. Med litt forbehold om små detaljer: Motor inkl motorfester, svinghjul/clutch (clutch er litt slitt, men fungerer ok) Innsugsdelene som f.eks MAF, luftfilterboks.. Komplett orginal eksos + en effekt bakre potte ledningsnett + ECU EWSII delene som må til for å få start Dynamo og startmotor TROR jeg ikke er med, dette må jeg sjekke opp.. Husker ikke 100% hva jeg flyttet over til M3 3.2 motoren vi satte i 328`n..
Magnus F Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Hvordan er det å montere en slik motor i 318is ? Skal vel gå, men du trenger nok girkasse og mellomaksel i tilegg.. kanskje diff og.. Dette tar du jo bare ifra en 325 eller no, så det koster ikke all verden.. IS har vel 325 understell, så den skriker jo om mere pulver Med tanke på motorfester og sånt ? De sitter vel andre steder i karosseriet på 4`rer og 6`ere ?
Ola. Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 Hvordan er det å montere en slik motor i 318is ? Skal vel gå, men du trenger nok girkasse og mellomaksel i tilegg.. kanskje diff og.. Dette tar du jo bare ifra en 325 eller no, så det koster ikke all verden.. IS har vel 325 understell, så den skriker jo om mere pulver Med tanke på motorfester og sånt ? De sitter vel andre steder i karosseriet på 4`rer og 6`ere ? Motorfestene på E36 står på travers, ikke i kaross.. Om det er identisk plassert på 4syl og 6 syl, skal jeg ikke begi meg utpå, men passer en 320-325 motor, så passer en 328 motor også
Dirty Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Hvordan er det å montere en slik motor i 318is ? Skal vel gå, men du trenger nok girkasse og mellomaksel i tilegg.. kanskje diff og.. Dette tar du jo bare ifra en 325 eller no, så det koster ikke all verden.. IS har vel 325 understell, så den skriker jo om mere pulver Med tanke på motorfester og sånt ? De sitter vel andre steder i karosseriet på 4`rer og 6`ere ? Motorfestene på E36 står på travers, ikke i kaross.. Om det er identisk plassert på 4syl og 6 syl, skal jeg ikke begi meg utpå, men passer en 320-325 motor, så passer en 328 motor også monterte 320i min is BOLT on. samme med resten av 6er gjengen
Eirik Viste Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Et av problemene med ombygging fra 4 syl til 6 syl er at man ser det med en gang hvis det er en pirkete kontroll. Og hvis du godkjenner bilen så får en problem med å skrive opp totalvekten på bilen.(328 veier normalt 200 kg mer med kraftigere understell, eksos m.m. Da blir nyttelasten kraftig redusert. Kanskje blir den bare registrert for 2 personer?) Ellers er dette et kjempekjøp. Med et modifisert M50B25 innsug får du ca 20 hk mer. Og en ny chip, så har du 220-230 hk.Men EWS en er kanskje den største utfordringen. PS. Har for salg et ferdig ombygd M50 B25 innsug som passer til M52 B25 og M52 B28 for 3.600 kr. Eirik.
Sir Hofstad Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Og har tidligere lagt ut tråd om EWS/startsperre.... Trenger ikke akkurat være Einstein for å "knekke" så vidt jeg vet. Kan gjenta det viktigste her, nemlig at ECU på disse bare har 1-EN kabel fra systemet.... Den som skjønner poenget kan ordne seg slik rimelig god motor og montere
Ola. Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 Er motoren trykk testet? Nei, ikke meg kjent.. Jeg har kjørt bilen et par mil, hørt den gått på tomgang, ruset opp osv osv, å den går SILKEMYKT å stille.. Den drar veldig bra og, helt ifra bunn til topp turtall.. For å forklare situasjonen litt; Eieren kjøpte 328 touring av en tilfeldighet av at det var DEN touringen han fant som var bra nok til hans planer.. M3 3.2 motoren var planlagt før han hentet bilen, så motoren ble IKKE byttet av andre ymse årsaker.. 328 motoren gikk som en klokke da jeg stoppet den siste gangen Nå står motoren på en palle, litt iveien for eieren, derfor selges den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå