calimero Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Har et problem som jeg lurer på om noen andre har slitt med. Har forandret litt på bilen interiørmessig, og det har kommet til siste og (etter min mening) vanskeligste del, og jeg vet ikke om det lar seg gjøre engang.. (uten å lage skader så klart) Bildet viser et "vegg-panel" i baksetet på en e36 Coupè. Jeg skal prøve å skille I og II fra hverandre! Det som er stipplet med rødt skal settes over på samme type panel, men bare i svart. Dette skal så gjentas på de resterende 3 panelene i bilen.. Har noen noe erfaring eller tips å komme med?? Noen kjemikalier som løser opp denne type lim som BMW har brukt e.l. Hva som helst.. Alle svar mottas med et stort takk!
Galskap Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 er vel klips! så prøv å lirk de av!. så om du knekker klipsa evt. lim de på de trekka du skal ha..
calimero Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Skrevet Januar 8, 2008 Har penelet rett ved siden av meg her og det er DESSVERRE ikke klips! Skulle ønske det! Hadde vært en drøm:D
Galskap Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 hmm.. var igrunn ganske rart, det hadde løsnet til meg, og det så ut til å være klips! på mitt, ( foran, sedan ) slengte på en dasj sika og det har siden da sittet på plassen sin.. men du kan jo evt. dra de av, og lime senere? det er ihvertfall mulig og ta de av på en måte. såppass vet jeg
calimero Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Skrevet Januar 9, 2008 Her sitter det som støpt! Og jeg er redd for å bare hale og dra i vei, for det kan muligens skade skinnet.. Kanskje det er noe forskjell mellom sedan og coupe når det gjelder dette, ikke vet jeg... Planen er jo uansett å bruke lim som feste senere, men akkurat nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få dem av uten skader/sprekker...
BMWtotti Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Haar gjort det på E36 og der var det noen hull på baksiden hvor det tøyt ut en slags form for festemateriell (lim). Jeg borra opp disse hullene og så var det bare å bruke litt makt og dra det av. Limte det på igjen på det andre panelet med sicaflex. Vet ikke om det er sånn i ditt tilfelle da men...
opt Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Jeg ville prøvd å varme med hårføner å brukt noe ala stekespade i plastikk for å lirke det av. Gjør du det fra baksiden vil eventuelle skader komme på den kanten som sitter bak panel 1 uansett. Så lenge du er litt forsiktig da.
calimero Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Skrevet Januar 9, 2008 Bra forslag gutter.. Har tenkt på det samme opt; med hårføner og et eller annet flatt og tynt av metall... Sånn en kan sparkle med... (usikker på navn)
calimero Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Skrevet Januar 9, 2008 Haar gjort det på E36 og der var det noen hull på baksiden hvor det tøyt ut en slags form for festemateriell (lim). Jeg borra opp disse hullene og så var det bare å bruke litt makt og dra det av. Limte det på igjen på det andre panelet med sicaflex. Vet ikke om det er sånn i ditt tilfelle da men... Var dette e36 Coupe?
-Anders- Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 det går bra. jeg har hatt av den skinndelen fra mine før for å lime de opp igjen på nytt. du må bare få limet til å løsne på en eller annen måte
calimero Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Skrevet Januar 9, 2008 Hvilken metode brukte du anders?? For å få av limet altså??
-Anders- Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Mine hadde så og si løsnet så jeg bare tok tak og dro de av jeg. Gikk fint det. Men det er sikkert en idè å varme de opp hvis de sitter som de skal!
calimero Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 Ja, det viste seg å være jæ**** arbeid som krever masse tid og enorm forsiktighet...
calimero Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 Brukte føner i starten, men det føltes som om det hjelp ganse dårlig.. Det er brukt en slags svart lim-masse (muligens silika).. Jeg fikk tatt det panelet som er vist på bildet og dette brukte jeg ca 20-30 min på.. Fikk det heldigvis av uten skader.. Da gjenstår det 3 til fra dette interiøret, plus de resterende 4 som jeg skal lime det hvite skinnet på.. Så får jeg en fargekombinasjon på interiøret som, jeg iallefall, ikke har sett i en e36 før... (MEN KANSKJE NOEN ANDRE HAR; ELLER EIER BIL MED SÅNT INTERIØR) Sort plast (midtkonsoll, panel og alt) og hvite skinn seter (sport) og hvite "detaljer" på dørpanelene... Gleder meg til det er ferdig, hvis det skjer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå