Geir-arne Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Har en 318is 97mod. Sliter med at den er veldig treg å starte. Virker som det er no feil med blandingsforholdet. Den er bare treg å starte når motoren er kald. Tomgangen når motoren er varm er helt vanlig. Kam og veivakselsensor er nylig bytta. Har også bytta temp.føler, plugger og prøvd kondensfjerner til ingen nytte. Har også tatt et par computerscanner. Den finner ingen feil. Noen Som har peiling på hva det kan være??? Jeg begynner å lure på om det kan være en elektronisk feil. Noen som vet hvordan man går fram for å finne slike feil? Holder det å ha et ohm-meter eller må man ha spesialutstyr?
CEJ Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 tror jeg ville bytta bensinfilter og.. kan jo hende det er mye rusk inni det..
Geir-arne Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Skrevet Januar 9, 2008 Har ikke bytta bensinfilter... så får vel prøve å få bytta det. Takk for alle svar!
Geir-arne Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Skrevet Januar 18, 2008 Nå har jeg bytta bensinfilter. Det hjalp ikke! Noen som har non andre forslag???
Geir-arne Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Skrevet Januar 18, 2008 Har lest av feilminne på verksted to ganger. Finner ingen feil.
jolly Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 Prøv å bytt nøkkel. Kan være startsperra som kødder det til for deg. Hadde samme problem med E39. Bytta nøkkel , problemene borte. Skudd i mørket kanskje , men løsningen på mitt problem var enkelt og uventet.
Geir-arne Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 Er ikke kaldstartdyse på denne motoren. Blandingsforholdet blir styrt direkte fra hjernen som får signaler fra motortemp.føleren.
Geir-arne Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 Viser seg at feilen er de hydrauliske ventilløfterne. Er en bitteliten feilkonstruksjon fra BMW som gjør at det blir en form for beking i løfterene som gjør at ventilene ikke lukkes når olja er kald/tjukk. Dette fører jo selfølgelig til null kompresjon når jeg ska starte bilen. Kommer til å ta en motorrens og bytte til 0-40 olje i håp om at denne olja skal fungere bedre og forhindre dette problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå