Singda Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Kobla opp en bredbåndslambda nå, har haltech f5 tillegsprut på bilen. Skjønner ikke helt lambdaen enda,men ifra når jeg gir full gass har den 15-15 i verdier kansje, men går ganske raskt ned gradvis til 11 blankt, er dette normalt? Og når jeg har lite turtall kan jeg ha opptill 18-19 i lambda verdier,(tomgang) Og ca hele tiden når jeg gir på så står det "len" på måleren, så står det "air" rett etterpå, altså "LenAir" tror jeg den mener, betyr det lite luft, og går bilen dårligere ved det? kan være at luftslangen på sugesiden av turbo er endel bøyd under motorfestet? håper på svar: ) simon
Yngve Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Len betyr med all sansynlighet att den går magert. Har du ikke fått med bruksanvisning? 11 ved full gass betyr vell att den får mere en nokk suppe da iaallefall!
Singda Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 Len betyr med all sansynlighet att den går magert. Har du ikke fått med bruksanvisning? 11 ved full gass betyr vell att den får mere en nokk suppe da iaallefall! bør få nokk bensin ja, jo har det men tror ikke det står noe særlig om det på den,(veit heller ikke hvor den er=P) kan det ha en stor betydning av effekten av motor til å produsere Hk? altså den får jo luft men tror Måleren Mener den får for lite
E36Cab1 Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Det viktigaste er at den ikkje går for magert ved belastning iallefall,da mager blanding brenner sakte og avgir meir varme. Sannsynligvis står det "Lean" og ikkje "Len" utifra ordet LeanBurn,alså mager forbrenning. Lambda1 er 14,7:1 og ved belastning grunna overladning bør og skal du ha under denne verdien ellers er faren stor for tenningsbank og motorras..
Singda Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 Det viktigaste er at den ikkje går for magert ved belastning iallefall,da mager blanding brenner sakte og avgir meir varme.Sannsynligvis står det "Lean" og ikkje "Len" utifra ordet LeanBurn,alså mager forbrenning. Lambda1 er 14,7:1 og ved belastning grunna overladning bør og skal du ha under denne verdien ellers er faren stor for tenningsbank og motorras.. ja står jo 12-11 på lambdaen når jeg gir fullpupp og lader 0-8 bar går fint det, går reint den,men er lufta jeg bekymrer meg for, er bare plass til 3 bokstaver på lambdamåleren så den mener sikker "lean" som du sier
ehrnst Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 står det lean når du har en afr på 11? det er jo praktisk umulig, 11 i afr er "rich"
E36Cab1 Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Hvor har du montert føleren da? Hvilket merke er dette? Sikker på at eksosanlegget ditt er 100%tett ?
Singda Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 Hvor har du montert føleren da? Hvilket merke er dette? Sikker på at eksosanlegget ditt er 100%tett ? Er ikke helt sikker hvilket merke, tror det er Smt.. Mener eksosen er ganske tett ja.. får jo nokk bensin virker det som, får jo ikke fuelcut eller noe, virker bare som måleren sier den får for lite luft inn til turbo
E36Cab1 Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Denne måleren måler oksygeninnholdet i eksosen,eller overskuddet om du vil. Sjekka fargene på pluggene da? Er en avslørende peikepinn på forbrenninga di. Få orden på denne knekken i slangen din til turboen din iallefall...
ehrnst Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 det er klart den sier du har for lite luft når du har en afr på 11. men måten den sier at det er "for lite luft" kontra bensin på er "rich". Du har jo ingen mulighet til å bestemme hvor mye luft du tar inn, kun kompansere bensin etter lufta
Larsen Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Oki... Ved full eller høy belastning (bruken av gaspedalen) Skal afr verdiene ligge mellom 10-12 AFR. Opp mot 12 gir mest hk, men øker også faren for banking. På normal kjøring og tomgang skal den ligge rundt 14.7 AFR. Da du slipper gassen og har litt turtall på motoren (ruller på giret uten gass) så skal bensin blandingen gå så høyt så mulig fordi motorstryingen kutter bensin da du ikke trenger den. Altså kan hende at du får lean på bredbåndslambdaen da du triller på gir uten gass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå