Gå til innhold

Utslippskrav på Eisenmann med sound-rohr

Anbefalte innlegg

Skrevet
Etter lenge å planlagt å kjøpe en billig effektpotte har jeg nå ombestemt meg til å gå for eisenmann bakpotte til 328`n. Også vurderer jeg soundrohr i tillegg. Men lurer på om det kansje blir sånn ubehagelig dyp romlelyd inne i bilen som man får hodepine av etter 10 min. kjøring? Erfaringer fra dere som har dette på m52 e46??

Jeg hadde en E46 328 før som jeg kjøpte kun bakpotte til av typen Eisenmann 2x70mm. Ble ikke noe lyd inne i bilen, hørte den knapt.. Etter litt innkjøringsfase hjalp lyden noe, men ikke mye å "skryte" av.. fikk montert et åpent luftfilter på bilen og da hjalp det en del..

Denne gangen har jeg bestilt samme potta, men med sound-rohr i tillegg for å få mer lyd.. Jeg er ikke opptatt av bråkete, harry lyd.. men synes faktisk den hadde så lite lyd uten sound-rohr at jeg har tenkt til å prøve med denne gangen :)

Jeg har montert på Eisenmann 2x76 Sport bakpotte med sound-rohr. Dyp mørk brumlelyd på lavt turtall og i mellomregister og kraftig lyd på topp. Hadde først kun sportbakpotte, men ønsket noe mere lyd. Snakket med Shmiedmann om de kunne skaffe meg race bakpotte med det kunne de ikke?!?!?! Gav til slutt opp og byttet ut bakpotta med sound-rohr. Det ble andre boller :-)

Blir noe mere lyd inni bilen, men poden på 2år sovner fortsatt i baksetet :D

Skal på EU kontroll til våren og er usikker på hva de vil si til dette da lyden er en god del kraftigere enn orginalt. Lite lysten på å kappe opp sveisene og sveise inn orginal mellompotte. Noen erfaringer her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...